Ako po lete pokračovať s behaním a neublížiť si pri tom? Vieme, ako na to!

Ako po lete pokračovať s behaním a neublížiť si pri tom? Vieme, ako na to!
Úmorne vysoké teploty máme pre tento rok, zdá sa, z krku. A to je najlepší čas vydať sa športovať von. Do príjemnej prírody, sviežich rán a bez toho, aby ste boli spotení skôr, ako si obujete tenisky. Beh je na toto obdobie ideálny, ale ak s ním začínate, nevrhnite sa hneď na tréningový plán maratónu.

Osí pás za pár týždňov: Poznáme cvik, ktorý vás zbaví nepeknej pneumatiky!

Začnite chodiť
Chôdza je najprirodzenejší pohyb a prakticky pri ňom nemáte čo pokaziť. Preto ak začínate s behom, zrýchľujte chôdzu. Až sa napríklad po týždni pristihnete, že začínate poklus a nakoniec pár roviniek aj odbehnete. Vďaka tomuto prístupu budú vaše svaly mať dostatok času vyrovnať sa so zvýšenou záťažou a nebudete beh doslova a do písmena lámať cez koleno, ale budete bežať prirodzene, tak ako to je vhodné pre vaše telo.

Cvik, ktorý by ste mali robiť denne v sedavom zamestnaní

Počúvajte svoje nohy
Každý športovec začína výberom tenisiek a často sa riadi heslom, čim drahšie, tým lepšie. Spravte to inak. Skúste napríklad beh v špeciálnych ponožkách, ktoré vám ochránia chodidlá. V barefoot topánkach. Vtedy budete bežať omnoho pomalšie, uvedomelejšie, uvedomíte si pohyb nohy a viete ho precítiť. Je to veľmi dobré, aby ste sa vyhli zraneniam z preťažovania. Tenisky sú veľmi dobým pomocníkom pri tlmení nárazov aj odraze, ale ľahký poklus naboso vás mnoho naučí o vašich nohách. Bežcov naboso skutočne pribúda a nie je to náhoda. Samozrejme nebehajte bosí po chodníku, ale skôr po záhrade, alebo tam, kde to je bezpečné. Navyše pôda je pre ľudskú nohu prirodzená. Asfalt nie a tam treba naozaj použiť tenisky.

Kašlite na časy
Nestresujte sa tým, aké máte tempo na kilometer, ani koľko prebehnete. Jednoducho si skúste beh užívať. Veľmi dôležité je bežať uvoľnenie. Preto sa môžete priebežne skontrolovať. To znamená, či nohy nemáte v kŕči, nedopadáte na päty tvrdo, ale váš dopad je ľahký a na špičky. Dôležité je sledovať, či máte uvoľnenú panvu a ruky nedržíte strnulo, ale nimi hýbete do rytmu kroku. Chrbtica je vystretá, hlavou nepozeráte na zem, ale dopredu. Ak je beh uvoľnený a nie strnulý, tak hrozia zranenia omnoho menej. Ak sa uvoľnenie stráca, zvoľnite tempo.

WOW! Jessica Biel presne vie, čo robí! Pozrite sa, ako precvičuje zadoček...

Bežte podľa pulzu
Je to skvelá cesta ako schudnúť a užiť si beh. Bežte tak, aby ste dosahovali 50 - 70% maximálnej pulzovej frekvencie. Vtedy sa najlepšie chudne a každé kilo dole sa aj podpíše na vašom lepšom výkone. Dnes už vedia pulz približne strážiť aj lacnejšie športové hodinky. Ak ich nemáte, skúste počas behu povedať dve - tri súvislé vety. Ak to ide, je to správne, ak nevládzete hovoriť, spomaľte. Tak sa vyhnete zraneniu, pretrénovaniu a beh si užijete. Navyše sa budete prirodzene a súvisle zlepšovať.

Chcete, aby sa za vami každý otáčal? TOTO sú typy drepov, ktoré to docielia!

Kašlite na ostatných
Toto je najväčší problém začínajúcich bežcov. Chcú sa vyrovnať tým, čo už majú nabehaných možno pár tisíc kilometrov. Nie je nič zlé, ak poklus prekladáte s chôdzou, alebo rýchlejšie dýchate. Každý nejako začínal. Ak vám vadia pohľady, vyrazte si zabehať skoro ráno a cez víkend. Ulice sú vtedy prázdne, vy si užijete svoje tempo, radosť z prírody a vyhnete sa pohľadom. Predbiehanie s druhými vás v začiatkoch dovedie len k zraneniu a frustrácii. A beh je predsa o budovaní zdravia a dobrej nálady.

Autor: Marcos
Zdroj foto: Shutterstock


Super TEST! Z čoho máte úplne najväčší strach?
Otestuj sa
Focus Media

Video

Diskusia

Čítaj viac