Core a balans dokopy: Je to zábava, a ešte vás to aj spevní, radí odborníčka!

Core a balans dokopy: Je to zábava, a ešte vás to aj spevní, radí odborníčka!
Skúšali ste už niekedy spojiť posilňovanie jadra tela s rovnovážnym pohybom? Ak nie, je najvyšší čas. Ide totiž o originálne a veľmi účinné cviky, kde sa tieto dva faktory krásne dopĺňajú a tvoria jeden dokonalý celok.

Posilňujte brucho len tak mimochodom: Ako docieliť, aby bolo dokonalé?

Pevní a stabilní
Áno, presne takíto časom budete. „Zapojenie hlbokého stabilizačného systému pri prevádzaní cviku, ktorý vyžaduje udržanie rovnováhy, je nevyhnutné. V opačnom prípade budete pohyb vykonávať cez nezdravé zaťaženie driekovej časti chrbta, a to sa vám môže vypomstiť bolesťami krížov," vysvetľuje Monika Pálová, inštruktorka CORE cvičení. „Jedno bez druhého nejde. Ak nebudete mať pevné jadro, neudržíte rovnováhu. Takéto cviky by preto mali byť nevyhnutnou súčasťou vášho tréningového plánu. Vďaka nim budete nielen stabilnejší, ale i odolnejší a koordinovanejší, " pokračuje.

TOTO sú cvičenia, ktoré vám pomôžu k peknému zadku bez návštevy posilky!

Modlitba - lastovička
Ide o cvik v stoji, konkrétne o dve balančné pozície. Zapojenie jadra tela je nevyhnutné po celý čas, najmä však pri prechode z jednej pozície do druhej.Prevedenie: Postavte sa do vzpriameného stoja, dlane spojte pred hrudníkom a ľavé koleno zdvihnite pred seba. Pomaly ťahajte pätu zdvihnutej nohy dozadu do úplného vystretia nohy a súčasne ruky roztvárajte do strán až do pozície lastovičky. Po celý čas držte pevné svoje jadro, čiže ťahajte spodné rebrá k bedrám a lonovú kosť vyťahujte k pupku. Následne vráťte naspäť a takto pokračujte 6 až 10 krát za sebou. Potom nohy vymeňte a preveďte na druhú stranu.

Viete o nich? TOTO sú najväčší nepriatelia zdravého tréningu!

ÁNO:
• V modlitbe smerujú obe ramená a bedrá vpred
• V lastovičke sú obe ramená a bedrá rovnobežne so zemou
• Napriamený chrbát

NIE:
• Zdvíhanie stojného chodidla od podložky
• Prepínanie stojného kolena
• Prehýbanie v drieku

Pavúčia doska
Ako názov napovedá, ide o starú známu dosku, tentokrát však v nadstavbovej verzii. Môžete ju prevádzať v ľahšom variante s kolenom na zemi a po čase prejsť k náročnejšiemu variantu zo špičky.Prevedenie: Položte sa na dlane na kolená/špičky. Zatnite brucho pevne k chrbtici a potiahnite súčasne pravú nohu a ľavú ruku do strany. Vydržte pár sekúnd a vráťte sa naspäť. Následne preveďte na druhú stranu, teda ľavú nohu a pravú ruku. Špička príslušnej nohy a končeky prstov natiahnutej ruky môžu byť buď v kontakte so zemou alebo vo vzduchu, to už je ale najvyšší level pozície.

Zabudnite na iné cviky! 10 dokonalých pohybov pre sexy zadoček!

ÁNO:
• Ramená a bedrá sú rovnobežne so zemou
• Pevné brucho po celý čas podopiera spodnú časť chrbta
• Trup je stabilný

NIE:
• Prehýbanie v drieku
• Vytáčanie trupu
• Prevádzanie náročnejšieho variantu, ak nezvládate predchádzajúci jednoduchší

Autor: Lexy
Zdroj foto: Shutterstock
Zdroj video: Monika Pálová


Focus Media

Video

Diskusia

Čítaj viac