Cvičíme doma, alebo domáce fitness štúdio

Cvičíme doma, alebo domáce fitness štúdio

Z najrôznejších príčin sa môže stať, že si nemôžete dopriať cvičenie vo fitness štúdiu, a preto ako alternatívu zvolíte cvičenie doma. Nemusí to byť až taký problém a výsledky, ktoré dosiahnete budú rovnako dobré, ako po návštevách fitness centra. Aj v tomto prípade to ale chce pevnú vôľu.

Niektorí nestíhajú návštevu fitness centra z časových dôvodov, iní z finančných, avšak existuje pomerne veľká skupina ľudí, ktorí cvičia radi v súkromí svojho domova. Možno si to od vás, popri mnohých povinnostiach v domácnosti, vyžiada viac prehovárania, nenechajte sa ale odradiť. Ak si zvyknete na pravidelné cvičenie, budete sa na neho tešiť a prehovárať sa už nebudete musieť.

Na cvičenie doma sa treba určitým spôsobom pripraviť. Mali by ste si vyhradiť jedno miesto, ktoré je dostatočne osvetlené a vetrané, a ktoré vám poskytne dostatok priestoru na všetky cviky. Zaobstarajte si na cvičenie niekoľko základných pomôcok, napríklad jednoručné činky, podložku, fit loptu či gumené pásy na posilňovanie.

Investícia
Tí, ktorí chcú investovať viac,  môžu mať doma stepper, eliptický trenažér, stacionárny bicykel, či niektoré zariadenie na posilňovanie. Tu sa však investície pohybujú v tisícoch, tie sa vám samozrejme časom vrátia.

Spravte si z cvičenia rituál a motivujte sa. Neznamená to, že cvičenie musí byť rutina. Pustite si k nemu obľúbenú hudbu, ktorá vás vyburcuje, alebo cvičte podľa videokazety. Ostatní členovia domácnosti vás nesmú počas cvičenia rušiť, rozhodne sa popri tejto činnosti nevenujte ničomu inému.

Rozcvička a tréning
Nezabúdajte na správne rozcvičenie a zahriatie pred samotným cvičením, a vyhýbajte sa jednostrannosti. Vhodné je  kombinovať aeróbny tréning s posilňovaním, pričom aeróbnemu tréningu by ste sa mali venovať tri krát týždenne po dobu 30 až 45 minút. Pre tých, čo chcú spaľovať čo najviac kalórií je vhodné cvičiť hneď z rána.

Nezabúdajte, že cvičiť nemusíte len medzi štyrmi stenami. Zapojte do svojho denného programu čo najviac fyzickej aktivity na čerstvom vzduchu. Prechádzky, či beh striedajte s jazdou na bicykli či návštevou plavárne, aby malo vaše telo dostatok nových podnetov, čo ho prinúti stále na sebe pracovať.

Autor: Cole


Super TEST! Viete, čím budete v ďalšom živote?
Otestuj sa
Focus Media

Video

Diskusia

Čítaj viac