Cvik, ktorý by ste mali robiť denne v sedavom zamestnaní

Cvik, ktorý by ste mali robiť denne v sedavom zamestnaní
V práci nie je najhoršou vecou nízky plat, ale celodenné sedenie. Sedavé zamestnanie je rozšírené naprieč množstvom pracovných pozícii a je len veľmi malá pravdepodobnosť, že sa mu v živote vyhnete. Existuje však cvik, ktorý následky nezdravého životného štýlu na stoličke dokáže eliminovať a mali by ste ho robiť denne.

TOTO je poctivý domáci návod, ako docieliť pekný chrbát bez fitka!

Mostík na jednej nohe
Začať môžete aj klasickým mostíkom, pri ktorom ležíte na chrbte, ohnete nohy k zadku a pomaly dvíhate panvu. A ideálne je, ak toto zvládnete aj na jednej nohe. Prevedenie samotného cviku nie je zložité. Začínate ako pri klasickom mostíku, rozdielom však je, že jednu nohu vystriete nad seba, aby zvierala s trupom pravý uhol. Takisto, nezabudnite na flexovanie chodidla. Potom už stačí iba dvíhať trup, ako to poznáte z klasického mostíka. No s tým, že jedna noha stále smeruje hore. Bude to o niečo náročnejšie, ale efektívnejšie. Navyše, za kratší čas tak efektívnejšie odcvičíte celú sériu na dôležité partie!

Wow, Jessica Biel je skutočná pani! Pozrite sa, ako precvičuje zadoček...

Výrazné posilnenie svalov
Stačí vám spraviť dvadsať opakovaní na každú nohu a eliminujete následky dlhého sedenia. Zapojíte sedacie svaly - to znamená, že prekrvíte zadok, ktorý je na stoličke neustále sploštený. Takisto podporíte aj stehná, a čo je dôležité - aj spodnú časť chrbta a krížovú oblasť, ktorá pri dlhodobom sedení extrémne trpí. Takýmto cvikom zlepšíte stav svalov a znížite nepríjemné bolesti. A navyše, cvik si pri troche snahy môžete odcvičiť aj počas pracovnej doby.

Neobľubujete strečing? TOTO cvičenie by ste však nemali vynechávať

Sedenie vás oslabuje
Prečo je tento cvik základom prežitia v sedavom zamestnaní? Pretože posilňuje a aktivuje presne tie svaly, ktoré sú oslabené dlhým vyhrievaním sa na stoličke. Vďaka tomu dokážete znížiť neblahé následky práce v sede. Najlepšie, ak si takto zacvičíte viackrát počas pracovnej doby. Zmiernite následky osemhodinovej šichty na stoličke a domov prídete s miernejšími následkami na zadku a chrbtici. Preto sa takáto investícia do zdravia oplatí a nič nestojí.

Autor: Marcos
Zdroj foto: Shutterstock


Super TEST! Viete, čím budete v ďalšom živote?
Otestuj sa
Focus Media

Video

Diskusia

Čítaj viac