Fitness Doprajte si rannú rozcvičku na naštartovanie metabolizmu: Zahreje, aj nabije energiou (+ VIDEO)

Ranné cvičenie podporuje imunitu a zlepšuje psychický a fyzický stav.
ZDROJ: Shutterstock

Ak zrovna nie ste ranné vtáča, ktoré svižne vyskočí z postele a energia z neho len tak srší, tak potom pre vás býva úvod dňa zrejme ťažký. My máme na to jednoduchý recept – zobudiť sa pohybom. Naučte sa našu rannú rozcvičku, váš organizmus sa rýchlo prebudí a deň bude plný radosti.

cvičenie
cvičenie
Zdroj: Shutterstock

Aktívne ráno a celý deň plní energie
Vliecť sa celý deň, ako taká mátoha, nie je veru vábivou predstavou. Nemusíte. Stačí veľmi málo, pár správnych pohybov, ktoré ozdravia organizmus, naštartujú metabolizmus, zlepšia náladu. „Je veľmi mylnou predstavou domnievať sa, že fyzická aktivita človeka unaví. Naopak. Ak zvolíte tempo nízkej alebo strednej intenzity, zhlboka dýchate, svoju energiu akumulujete a v aktívnom duchu sa bude niesť celý váš deň,“ vyvádza z omylu Monika Pálová, inštruktorka Power jogy a Vinyasa Flow jogy. Stačí pár minút, zobudiť sa o 10 – 15 minút skôr a účinok bude markantný.

Joga, strečing, posilňovanie
Naša ranná rozcvička pripomína jogínsky pozdrav slnku. Je svižná, keďže každý pohyb plynie spolu s dychom a jednotlivý nádych, výdych sprevádza vždy zmena pozície. Je obohatená i o silové prvky a pracuje s telom veľmi komplexne. Príjemne vás ponaťahuje, rozprúdi energiu, posilní celé telo.

cvičenie
cvičenie
Zdroj: youtube.com/Spies Rejser

Prevedenie: Postavte sa do vzpriameného stoja a s nádychom zdvihnite obe ruky nahor do pozície hory. S výdychom rolujte telo dole do hlbokého predklonu. S nádychom odkročte nohami vzad do pozície dosky, s výdychom klesajte dole až do momentu, kedy dosiahnete v lakťových kĺboch pravý uhol.

S nádychom sa vytiahnite do vysokej kobry, s výdychom sa cez pevné brucho potiahnite za kostrčou nahor do pozície strechy. S nádychom vytiahnite pravú nohu vysoko hore do pozície trojnohého psa, s výdychom nohu pokrčte a súčasne koleno ťahajte k brade. Telo sa vtedy nachádza v pozícii dosky, kedy pupok ťaháme k chrbtici a svaly brucha aktivujeme.

Nádych naspäť do trojnohého psa, výdych koleno potiahnete k opačnému lakťu. Nádych trojnohý pes, výdych koleno k druhému lakťu z vonkajšej strany. S nádychom nohu potiahnite ešte raz vysoko nahor do trojnohého psa a s výdychom položte chodidlo k pravej dlani, zadná noha je na špičke. S nádychom zdvíhajte telo nahor do pozície bojovníka III, s výdychom klesajte panvou hlbšie do pozície.

Ďalší nádych sa zdvihnite mierne nahor a s výdychom klesajte zadným kolenom tesne nad podložku. S nádychom položte dlane okolo prednej nohy, prinožte zadnú nohu k prednej a s výdychom dotiahnite trup do hlbokého predklonu. Nádych vás zdvihne naspäť do pozície hory, s výdychom pripažte ruky.

Táto kombinácia predstavuje jedno kolo. Potrebné je previesť ďalšie kolo na ľavú nohu. Urobte takýchto kôl aspoň šesť, pokojne i desať. Ak budete jogovú rozcvičku prevádzať každé ráno, vaše telo bude svižné, pružné, pevné. Okrem toho hneď z rána naštartujete metabolizmus, takže telo spáli oveľa viac energie.

„Pokiaľ je jogová rozcvička pre vás prirýchla, môžete ju prevádzať s výdržami, kedy sa v každej pozícii zastavíte a predýchate ju na niekoľko dychov. Taktiež môžete zvoliť menej náročný variant, kedy všetky silové pozície vykonáte s oporou kolena na zemi. Riešenie vždy existuje, stačí vaša vôľa,“ povzbudzuje Monika.

cvičenie
cvičenie
Zdroj: Shutterstock

ÁNO
· prehĺbený dych
· aktivácia panvového dna
· pevné ukotvenie chodidiel do zeme
· pohyb ťahom
· plná koncentrácia na prevádzaný pohyb

NIE
· plytký dych, zadržiavanie dychu
· uvoľnený stred tela, vysúvanie kostrče vzad, prehýbanie v drieku, vypučenie brucha
· balansovanie na vonkajšej/vnútornej hrane chodidiel
· pohyb švihom
· nevedomé prechádzanie z pozícii do pozície

Autorka: Lexy

#WANDASK