Fitness Návod, ako jogovať: Akou jogou začať? TOTO je tá najjednoduchšia a najvhodnejšia! (+ VIDEO)

ZDROJ:

Už niekoľko rokov je joga veľmi populárnou formou pohybu. Okrem klasických druhov sa stále častejšie stretávame i s rôznymi modernými odrodami jogového cvičenia. Vyznať sa však v tom, ktorá je tá pravá pre nás, býva veľa krát náročné. Aby vás príliš veľký výber od aktivity neodradil, ponúkame malý prehľad najčastejších druhov jogových lekcií.

Návod, ako jogovať: Akou jogou začať? TOTO je tá najjednoduchšia a najvhodnejšia! (+ VIDEO)


Neviete sa rozhýbať? TOTO sú celebrity, ktoré vás inšpirujú začať na sebe konečne makať!

Návod, ako jogovať: Akou jogou začať? TOTO je tá najjednoduchšia a najvhodnejšia! (+ VIDEO)

Klasika
Pre niekoho sa môže zdať nudnou, klasická forma jogy vás však správnou postupnosťou oboznámi, ako docieliť rovnováhu fyzickými pozíciami a tiež upokojením mysle i prehĺbeným dýchaním. Aby ste efekt z jogy docielili, nemôžete do nej vhupnúť a hneď sa pokúšať dať nohu za hlavu. Je to dlhodobý proces a samotná joga od svojho vzniku až po súčasnosť prešla päť tisíc rokov dlhú cestu. Naladenie sa na seba samého, skoncentrovanie mysle a vedomé dýchanie je viac, ako žiadúce v úvode každej lekcie a je jedno, na aký druh jogy sa dáte. Spomedzi klasických druhov nájdete v ponuke obyčajne hatha jogu a ashtanga jogu. Hatha joga: Klasická forma prevádzania jogových pozícií v stoji, sede i ľahu.

Veľký JANUÁROVÝ HOROSKOP lásky: Lev bude mať hravé obdobie, Kozorožec krízu!

Jednotlivé ásany sa vykonávajú pokojným tempom s dlhými výdržami. Inštruktor tak môže nájsť vhodnú alternatívu pozície pre klientov rôznych kondičných, vekových i váhových kategórií. Vďaka svojmu pokojnému charakteru je hatha joga vhodná aj pre ľudí s určitými zdravotnými, či fyzickými obmedzeniami (vysoký krvný tlak, cukrovka, operácie kĺbov/umelé kĺby, bolesti chrbta a pod.). Predstavuje ideálny začiatok, keď sa s jogou iba oboznamujete. Ashtanga joga: Ide o fyzicky náročný druh jogy, ktorý sa prevádza v presne stanovenom slede pozícii. Toto striktné poradie sa neustále opakuje, mení sa iba vaša pripravenosť na náročnejšie prevedenie danej ásany. Vykonávate tak plynulú zostavu za prítomnosti intenzívneho dychu cez hlasivky. Je vhodná i pre začiatočníkov, ale iba pod dohľadom certifikovaného učiteľa.

Perfektne jednoduché! TOTO je návod, ako sa zbavíte (po)vianočných kíl bez tvrdej diéty!

Návod, ako jogovať: Akou jogou začať? TOTO je tá najjednoduchšia a najvhodnejšia! (+ VIDEO)

„Západná" joga
Môžete sa stretnúť s rôznymi názvami, ako sú Kardio joga, Workout joga, Dance joga, Box joga, či iné absurdné označenia. Na tie rovno zabudnite. Možno pre vás budú atraktívnejšie svojou pestrosťou, ale s jogou, ako takou majú veľmi málo spoločné. Oveľa vhodnejšie budú pre vás druhy, ktoré sa síce zmodernizovali, ale držia sa hlavných princípov jogy a vedú k harmonizácii človeka po fyzickej aj duševnej stránke. Power joga: Vychádza z klasickej filozofie jogy, do popredia však dáva fyzično. Ide o dynamickejšiu a silovejšiu formu jogy, ktorá sa môže prevádzať v rýchlejšom, plynulom tempe alebo pomalšie vo výdržiach. Je veľmi kreatívna, takže vždy záleží od konkrétneho inštruktora, ako lekciu zostaví. Obsahuje rovnako silové, ako i naťahovacie ásany.

Dali ste si predsavzatie, že začnete v roku 2020 cvičiť? Začnite TAKTO, radí skúsená odborníčka

Veľmi vhodné je hľadať Power jogu s označením Basic. Vinyasa joga: Kombinuje v sebe plynulý pohyb s dlhšími výdržami. Je silová a môže pripomínať jogovú choreografiu plynúcu za prítomnosti prehĺbeného dychu. Jej hlavnou charakteristikou je synchronizácia pohybu s dychom. Môže byť vhodná i pre začiatočníkov, upovedomte však svojho učiteľa. Iyengar joga: Táto joga sa môže nazvať tiež technickou. Typickou sú pre ňu dlhé výdrže, pri ktorých prevádzajúci má možnosť dokonale precítiť podstatu samotnej pozície. Založil ju indický učiteľ, ktorý chcel jogu priblížiť západnému svetu. Používa rôzne jogové pomôcky, ako sú bloky, popruhy, kruhy, podušky. Pre začiatočníka je ideálnou formou, ako sa naučiť pozície správne a dôkladne. Bikram joga: Môžete ju nájsť tiež pod názvom Horúca joga. A pri jej prevádzaní vám bude skutočne horúco.

Ide o program, ktorý sa cvičí pri 42 stupňoch celzia v stabilnom slede 26 pozícií z hatha jogy. Trvá 90 minút a obsahuje i dve dychové cvičenia. Teplo je pri cvičení jogy veľmi priaznivý faktor, pretože odbúrava rôzne stuhnutia. Začiatočníci sú vítaní, inštruktor by však o nich mal vedieť. Yin joga: Je akýmsi vyvážením dynamických foriem jogy. Je upokojujúca, jemná, relaxačná. Prechod z pozície do pozície je vykonávaný veľmi pomalou formou a v pozíciách sa zotrváva niekoľko minút. Hlavným cieľom yin jogy je dosiahnuť dokonalý stav upokojenia, relaxácie až meditácie. Pre začiatočníkov je vhodnou formou, ako sa naučiť upokojiť a ponoriť do seba, ako aj oboznámiť s ásanami.

Bojíte sa o svoj vzťah? TIETO znamenia majú najväčšiu šancu spolu vydržať! Našli ste sa v nich?

Čím začnete?
V ponuke bežných fitnes centier a jogových štúdií nájdete aspoň niektoré z vyššie vymenovaných druhov. Je teda už len na vás, pre ktorý druh jogy sa rozhodnete. V každom prípade však oboznámte inštruktorka, že ste začiatočník a tiež s svojimi prípadnými fyzickými obmedzeniami. Nezabúdajte, že joga predstavuje dlhodobý proces, ktorý bude pomaličky meniť nielen vaše telo, ale i myseľ. Samozrejme za predpokladu, že jej to dovolíte.

Autor: Lexy
Zdroj foto: Shutterstock
Zdroj video: Youtube

#WANDASK