Fitness Návod, ako jogovať: Balančná pozícia KORYTNAČKA (+ VIDEO)

3. Hýbte sa aj v zime
Dajte si záležať, aby vám neklesol výdaj energie. Inak vám nepomôže ani vaše obmedzovanie a navyše budete unavenejší.Vonku je to často poriadne mrazivé a ufúkané. Ak ste si počas teplejších mesiacov zvykli behať na čerstvom vzduchu a zima vás odrádza, pohyb nahraďte indoorovou aktivitou. Ak nemáte radi bežiace pásy alebo fitká všeobecne, nájdite si zábavné skupinové cvičenie. Alebo si jednoducho zamakajte doma. Pustite si energickú hudbu a minimálne si na ňu zatancujte. Uvi
ZDROJ: Profimedia.sk

Starobylá joga dala mnohým pozíciám mená podľa prírody, zvieratá nevynímajúc. Udialo sa tak na základe skutočnosti, že konkrétna poloha tela svojim tvarom, kvalitami, vlastnosťami pripomínala určitý jav, ktorý sa deje v prírode. Aj ásana korytnačky je jednou z nich.

joga
Zdroj: Shutterstock

Schovajte sa do seba, získajte jasnejší pohľad na svet

„Ak korytnačku niečo vystraší alebo je niečím zaskočená, okamžite vtiahne hlavu i končatiny do svojho panciera. Tam je v bezpečí a môže v pokoji prehodnotiť situáciu. Na rovnakom princípe funguje i pozícia,“ opisuje dianie v ásane Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Navedie vás k tomu, aby ste sa ponorili do svojho vnútra. Keď ste v ňom, vonkajší svet ide do pozadia, stáva sa tichším, vzdialenejším, nepodstatnejším. Naopak, zvuky vášho vnútorného sveta sú počuteľnejšie a signály jasnejšie.

Získavate vzácnu schopnosť stiahnutia sa do seba, odstúpenia od vonkajších podnetov, čo predstavuje piatu z ôsmich vetiev klasickej jogy. Je to akási brána do vnútorného sveta, vďaka ktorej sa myseľ stáva reaktívnejšou voči vonkajšiemu dianiu. Výsledkom toho je jedinečný pocit vnútorného pokoja  a bytia v súlade so svojim stredom.

I keď je ásana korytnačky pomerne náročná, pre telo je doslova balzamom. „Pôsobí veľmi priaznivo na celú dĺžku chrbtice, účinne roztvára bedrá a zvyšuje ich flexibilitu, naťahuje vnútorné i zadné stehenné svaly. Okrem toho krásne uvoľňuje oblasť panvového dna a aktivuje brušné orgány,“ vymenováva fyzické benefity pozície Monika.

Pokiaľ prevádzate rovnovážny variant na dlaniach, veľmi efektívne posilňujete paže i zápästia. V podstate dochádza k tonizovaniu celého organizmu, odstraňovaniu zápchy, úľave pri nadúvaní a stimulovaniu obličiek. Veľmi popredným účinkom je upokojovanie nervovej sústavy, mentálna relaxácia i navodenie pocitu vnútornej harmónie a bezpečia. Ak sa na niekoho hneváte, vyskúšajte korytnačku a váš nepokoj pominie.

#WANDASK