Fitness Návod, ako jogovať: Balančná pozícia TROJNOHÝ PES (+ VIDEO)

Joga
ZDROJ: isifa

Jogové pozície majú rôzne nadstavbové variácie, ktoré dokážu krásne obohatiť benefity základného prevedenia. Ponúkajú tiež možnosť výberu pre tých, ktorí sa v ásanach necítia ešte komfortne. Sily, naťahovania a uvoľňovania nie je nikdy dosť. A taký je aj trojnohý pes.

joga svieca
Zdroj: Shutterstock

Zbavovač stresu, prekrvovač mozgu, otvárač bedier

Aj tieto prívlastky môžeme priradiť k pozícii, ktorá vychádza zo základného variantu strechy, resp. psa hlavou dole. „Ásanu trojnohého psa radíme medzi balančné pozície, keďže v nej máme asymetrické ukotvenie tela. To má množstvo výhod. Okrem toho, že trénujeme rovnováhu, núti nás aktivovať svoj stred a tým ho posilňovať.

Pevnejšia vďaka pozícii bude celá horná časť tela - ramená, paže, chrbtové svaly. Aj dolné partie dostávajú zabrať, čím sa posilnia najmä stehenné a sedacie svaly. Celkovo sa trojnohý pes považuje za budujúceho silu,“ objasňuje niektoré z benefitov Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Predstavuje aj výborný strečing. Výrazne otvára jednu polovicu tela na strane zdvihnutej nohy, čo pre oblasť hrudníka pri spodnej časti rebier, ako i pre, často veľmi skrátenú, prednú stranu bedra znamená doslova naťahovací balzam.

Ako sami vidíme, trojnohý pes je výnimočne komplexná pozícia, ktorá nezabúda ani na jednu partiu nášho tela. Ak ho obohatíme o náročnejšiu modifikáciu pokrčenej zdvihnutej nohy, budú účinky ešte o niečo výraznejšie. Navyše, vďaka nej sa môžeme zbaviť stresu, slabosti, tráviacich ťažkostí, bolestí hlavy aj chrbta. Je tiež liekom pre nervový systém, účinne ho regeneruje, obnovuje, nabudzuje.

#WANDASK