Fitness Návod, ako jogovať: Jednoduchá pozícia HLAVA KRAVY (+ VIDEO)

cvicenie, doma, domacnost, domace cvicenie, fitness, priestor
ZDROJ: Tom Dunkley

Ak máte z jogy strach, pretože vás desia pozície, pri ktorých neviete, kde je ktorá ruka, noha, ásana hlavy kravy je jednou z nich. Dôvod na paniku je však celkom zbytočný. Dá sa prevádzať aj v celkom jednoduchých alternatívach. Takže smelo do nej, má totiž množstvo priaznivých účinkov.

cvicenie, doma, domacnost, domace cvicenie, fitness, priestor
Zdroj: Eugenio Marongiu

Odbúrajte agresiu

Áno, aj to pozícia hlavy kravy dokáže. Pokiaľ v sebe cítite neustálu podráždenosť, bojujete s agresiou vo vnútri seba a snažíte sa ju skrývať, potláčať, jednoducho sa pravidelne zapleťte do hlavy kravy a časom bude dobre. A rovnako sa zlepší váš stav, ak trpíte nespavosťou, pálením záhy, nechutenstvom, či sexuálnymi poruchami.

„Po fyzickej stránke pookreje najmä hrudná časť chrbta, keďže pozícia poskytuje uvoľnenie stavcov v tejto oblasti. Uvoľnenejšie budú tiež lopatky, ramená, tricepsy. Sedacie svaly si môžu užiť výborný strečing a ak svoj trup natiahnete mierne dopredu, budete ho cítiť ešte výraznejšie. Natiahne sa aj spodná časť chrbta a oblasť okolo krížovej kosti,“ vymenováva benefity pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa flow jogy. Atypická poloha nôh posilňuje kĺby dolných končatín. Profitovať z pozície môžu i astmatici, ako aj ľudia so slabšími pľúcami a prieduškami.

#WANDASK