Fitness Návod, ako jogovať: Náročnejšia, no meditačná pozícia HRDINA (+ VIDEO)

Beautiful young woman feeling pain in her foot during sport workout indoors, close-up, Image: 278518697, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Stock Budget
ZDROJ: Profimedia

Náročné pozície môžu byť zároveň aj meditačné. Ásana hrdinu nepôsobí síce úplne jednoducho, napriek tomu patrí medzi relaxačné. Zároveň poskytuje veľa priestoru na rozvoj koncentrácie na dych.

Back view of young woman stretching after waking up, doing morning yoga practice, Vrksasana Posture, Tree Pose. Female model warming up at home, looking at city scenery in the window, Image: 283297272, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Stock Budget
Zdroj: Profimedia

Vyliečte si ploché nohy

Áno, aj tieto benefity dokáže dosiahnuť praktizovanie pozície hrdinu. Aby však skutočne došlo k úplnému odstráneniu plochých nôh, museli by ste ju prevádzať denno denne po dobu niekoľkých mesiacov. Za pokus to stojí, no nie?

„Ásana hrdinu má aj iné pozitívne účinky. Roztvára a tým aj naťahuje prednú stranu tela. Veľmi výrazne tu môžete cítiť najmä strečing predného stehenného svalstva, uvoľnenie bedier z prednej strany a tiež natiahnutie brušných svalov i hrudníka. Položené na zemi sa uvoľňujú i predkolenia a oblasť nartov,“ vymenováva hlavné fyzické pozitíva Monika Pálová, inštruktorka Vinyasa a Power jogy. Chrbtica a zátylok vďaka pozícii zosilnejú. Hlavným cieľom pozície je dosiahnutie uvoľnenia, pevnosti a výdrže. Po duchovnej stránke pozícia zosilňuje vitálnu energiu a zlepšuje intuíciu. Jej zameraním je vyvolať v nás pokoj.

I keď joga, ako taká by sa nemala praktizovať po jedle, u pozície hrdinu to nie je žiaden problém. Naopak, napomáha tráveniu a zmierňuje preťaženie žalúdku. Ak večne bojujete s nadúvaním, je táto pozícia pre vás ideálna.

#WANDASK