Fitness Návod, ako jogovať: Otvorená pozícia KOLESO (+ VIDEO)

Ilustračná snímka
ZDROJ: Profimedia.sk

Praktizovanie fyzických jogových pozícií nevedie iba ku kvalitnejšiemu telu, ale tiež k zharmonizovaniu mysle. Ak vás zvyknú často prevalcovať emócie a vy si s tým neviete poradiť, skúste to cez ásanu kolesa. Ona vám ich „uprace“.

Niekedy stačí len pár cvikov a budete sa cítiť lepšie.
Zdroj: Shutterstock

Otvorte sa, pochopte sa, získajte nadhľad

Už na letmý pohľad pozícia ukazuje veľkú mieru roztvorenia. Otvára sa nielen predná strana tela, vy celí sa v nej otvárate svetu. Vo veľkej miere sa uvoľňuje srdcová čakra a tiež krk, čo nám dáva schopnosť vidieť veci s nadhľadom. Ásana podporuje vlastnosti, ako sú láska, láskavosť, vďaka, preto býva nápomocná najmä pri vzťahových problémoch.

„Po fyzickej stránke predstavuje vynikajúci spôsob na vystrečovanie hrudníka a vlastne celej prednej strany trupu. Je tiež výborným prostriedkom na posilnenie rúk, od zápästí až po ramená, v podstate celej plochy chrbta, sedacích, stehenných, ako i brušných svalov. Zadná strana tela pri pozícii kolesa zaberá veľmi výrazne,“ oboznamuje inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy, Monika Pálová.

Zdraviu prospešná je pri astme, určitých bolestiach chrbta, neplodnosti, osteoporóze. Stimuluje činnosť štítnej žľazy a na človeka pôsobí energizujúco, nabudzuje ho novou energiou. Roztvára pľúca, takže dáva priestor pre pokojný a prehĺbený dych. Ak trpíte depresiami, šup do nej, zaraz ich odoženie.

#WANDASK