Fitness Návod, ako jogovať: Pokojná pozícia DELFÍN (+ VIDEO)

joga
ZDROJ: Shutterstock

Sú dni, keď nás fyzické cvičenie zaťažuje. Napriek tomu však chceme v jogovej praxi zotrvať a preto vyhľadáme pokojnejšie pozície. Také, ktoré naše telo zaktivujú, ale nebudú nás natoľko namáhať. Pozícia delfína je na to, ako stvorená.

fitness
Zdroj: Pixabay

Odožeňte smútok, odstráňte napätie
Dalo by sa povedať, že pozícia delfína je veľmi univerzálna. Je upokojujúca a energizujúca zároveň. „Delfín v sebe skrýva benefity inverzných i predklonových pozícii, ako aj ásan, ktoré pracujú s hornou časťou tela. Veľmi účinne posilňuje ramená, chrbát, hrudník a tiež jadro tela.

Oblasť chrbta sa v pozícii zároveň krásne predĺži a odstráni sa napätie medzi stavcami chrbtice, ktoré spôsobuje najmä sedavé zamestnanie. Pre zadnú stranu nôh je delfín výborným strečingom a pre krk uvoľnením,“ oboznamuje inštruktorka Power a Vinyasa jogy, Monika Pálová.

Výborne stimuluje nervový systém a vďaka nasmerovaniu dole hlavou a zintenzívneniu prietoku krvi v mozgu, sa pričiňuje k zvýšeniu koncentrácie a pozornosti. Prekrvuje sa i epifýza, čo vedie k zlepšeniu kvality spánku, odstráneniu kŕčov, bolestí hlavy, zníženiu úzkosti i napätia.

Ak chcete zmierniť stres a odstrániť smútok, pri delfínovi ste určite na správnej adrese. Pozícia delfína je svojimi vlastnosťami vynikajúcou prípravou na ásany, ktoré vyžadujú silu a rovnováhu paží.

#WANDASK