Fitness Návod, ako jogovať: Posilňovacie aj uvoľňujúce ÚKLONY (+ VIDEO)

Návod, ako jogovať: Posilňovacie aj uvoľňujúce ÚKLONY (+ VIDEO)
ZDROJ: Pixabay

Každé ľudské telo potrebuje prevádzať úklony. Pre jeho zdravú funkčnosť sú vysloveným must be. Joga pozná niekoľko variácií a spôsobov prevedenia. My sa dnes oboznámime s tými v sede.

Návod, ako jogovať: Posilňovacie aj uvoľňujúce ÚKLONY (+ VIDEO)
Zdroj: Pixabay

Natiahnutie, posilnenie a potrebná úľava

Tak, ako aj pri iných jogových pozíciách, rovnako i pri úklonoch sa jedna strana tela efektívne posilňuje, zatiaľ čo druhá sa krásne uvoľňuje. V konečnom dôsledku profituje celé telo.

„Pri úklonoch v sede s jednou nohou pokrčenou dochádza k vynikajúcemu vystrečovaniu svalstva bočnej strany trupu, predovšetkým medzi rebrami a bedrami. Natiahnutie sa zväčša ťahá po celej vnútornej strane hornej ruky a predlžuje sa i celá chrbtica. Účinný streč pociťujeme aj na zadnej strane vystretej nohy, v oblasti hamstringu. Zároveň sa tu roztvárajú pľúca a hrudník, zlepšuje sa jeho mobilita,“ vymenováva nespočetné množstvo fyzických benefitov Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Najvýraznejšie posilňované sú šikmé brušné svaly, ako i štvorhlavý sval bedrový. Vďaka úklonom sa stimulujú aj vnútorné orgány, najmä pečeň a obličky, čím sa zlepšuje ich činnosť. Lepšie na tom bude i vaše trávenie. Pozícia predstavuje výbornú prevenciu pred bolesťami hlavy, nespavosťou, nepokojom a pocitmi napätia. Nakoľko pracuje s druhou čakrou, zameriava sa na sexuálne orgány a zvyšuje ich energiu.

#WANDASK