Jogová prax vyznáva vyváženosť, harmóniu v tele aj mysli. Ak prevádzame veľké množstvo predklonov, je potrebné ich kompenzovať tiež záklonmi. V súčasnej dobe hrbenia sa nad počítačmi a ukrývania sa pred svetom sú pre nás priam nevyhnutnosťou.

Návod, ako jogovať: Posilňovacie aj uvoľňujúce ÚKLONY (+ VIDEO)
Zdroj: Pixabay

Roztvorte svoje srdce, nabite sa energiou

Ak chceme praktizovaním jogových asán docieliť rozprúdenie energie v tele, záklony nesmú chýbať. Prostredníctvom nich roztvárame svoje srdce a rovnako dávame voľný priebeh emóciám. Nečudujte sa preto, ak sa vám náhodou po lekcii jogy uvoľnia staré emočné krivdy alebo vyplavia na povrch iné ukrývané pocity.

„Pri záklonoch pracujeme na zdokonaľovaní svojho dychu, pretože respiračnému systému sa dostáva veľa priestoru. Môžeme teda dýchať plnohodnotnejšie, hlbšie. Svalom na prednej strane trupu sa dostáva vynikajúci strečing, zadná strana sa kontrakciou aktivuje. Zatiaľ čo natiahnete hrudník a prednú stranu ramien, váš chrbát sa krásne posilní,“ vysvetľuje niektoré z benefitov pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Pokiaľ prevádzame variant na špičkách, efektívne posilňujeme i svalstvo nôh, najmä lýtka. Ásana anjela je výborným prostriedkom, ako telo pripraviť na náročnejšie záklonové pozície. Roztvorenie robí dobre aj tráviacemu ústrojenstvu, upravuje krvný tlak a podporuje činnosť srdca. Zdokonaľuje sa spolupráca dychu s rovnováhou a taktiež uvedomenie vlastného tela, mysle.