Fitness Návod, ako jogovať: Pozícia HLBOKÝ PREDKLON (+ VIDEO)

Pozícia dieťaťa
ZDROJ: Shutterstock

Sú pozície, ktoré v menšej, či väčšej miere modifikácie prevádzame v bežnom živote každý deň, ale málokedy si to uvedomujeme. Jednou z nich je i základná ásana hlboký predklon. Je súčasťou sekvencie pozdravu slnku a i keď je celkom jednoduchá, pre naše telo je obzvlášť prospešná.

cvičenie
Zdroj: shutterstock

Upokojí, uvoľní, odoženie stres

„Máloktorá pozícia tak kvalitne vystrečuje zadnú stranu nôh, ako hlboký predklon. Jej hlavným cieľom je práve predlžovať zadnú stranu stehien a lýtka. Popri tom sa dokáže veľmi účinne uvoľniť i spodná časť chrbta a celkovo celá dĺžka chrbtice, vrátane krčnej, sa zbavuje napätia,“ vymenováva fyzické benefity hlbokého predklonu Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Bedrové kĺby sú stimulované a to je tiež veľmi pozitívny faktor. Po duševnej stránke dochádza u praktizujúceho k upokojeniu, k zníženiu napätia a stresu. V pozícii sa takpovediac schovávame do seba a práve to nám pomáha nájsť svoj vnútorný pokoj. Vo všeobecnosti sa tiež považuje za ásanu, ktorá prispieva k odstráneniu nespavosti.

„Je však veľmi podstatné, ako danú pozíciu vykonávate, lebo i tu dochádza k častým a škodlivým chybám. Preto vždy dbajte na dôkladné a vnímavé dotiahnutie s prihliadnutím na svoje aktuálne fyzické rozpoloženie. To je totiž mnohokrát negatívne ovplyvnené práve napätím, ako i prevádzaním silových, či kardiovaskulárnych aktivít. Keď je telo tuhšie, treba ísť na pozíciu opatrnejšie,“ vysvetľuje dôležité fakty inštruktorka.

#WANDASK