Fitness Návod, ako jogovať: Pozícia HOLUB na uvoľnenie napätia (+ VIDEO)

Body art pripomína jogu, avšak je to funkčný tréning.
ZDROJ: Shutterstock

Otvárače bedier sú v jogovej praxi veľmi obľúbenými pozíciami. V tejto oblasti sa totiž často ukladá napätie a to najmä ženám. Tuhosť bokov môže spôsobovať následný fyzický diskomfort, ako i mnoho pohybových obmedzení. Preto treba túto oblasť pravidelne a poctivo uvoľňovať.

Tento typ jogy s cvičí v pomalom tempe.
Zdroj: Shutterstock

Dajte voľnosť svojmu bytiu
„Máloktorá pozícia je na uvoľnenie napätia z partií bedier natoľko komplexná, ako ásana holuba. Ponaťahuje ich na oboch končatinách a to hneď zo všetkých strán. Zo začiatku nemusí byť celkom príjemná, to je však jasným dôkazom, že ju nevyhnutne potrebujete praktizovať.

Áno, tuhé bedrá dokážu potrápiť, ale pravidelnou praxou dosiahnete veľký efekt v podobe väčšej flexibility svalstva, ako i ohybnosti kĺbov,“ vysvetľuje telesné benefity pozície Monika Pálová, inštruktorka Vinyasa a Power jogy. Pokiaľ v pozícii pôjdete i ďalej do predklonu, zintenzívnite ju a ponaťahujete si aj celú plochu chrbta.

Na duchovnej úrovni sa prostredníctvom holuba venujete druhej čakre. Základným princípom sakrálnej čakry je naše celkové bytie, ako i sexualita a tvorivosť. Jej prebudením v holubovi sa spájame s našimi emóciami, vzťahmi a kreativitou.

„Ak sa v ásane cítime príliš tuho, rovnako nelichotivo sú na tom pravdepodobne i naše emočné záležitosti. Riešením nie je z pozície odísť, ale vedome dýchať do partií, ktoré sú na tom najhoršie. Iba tak sa dokážete nahromadeného napätia zbaviť. Nie hneď a naraz, ale pomaly a postupne,“ nabáda nás k prevádzaniu pozície inštruktorka.

#WANDASK