Fitness Návod, ako jogovať: Pozícia KOBRA a HORE POZERAJÚCI PES (+ VIDEO)

joga
ZDROJ: Shutterstock

Je jednou z najzákladnejších pozícií jogy a zároveň neoddeliteľnou súčasťou pozdravu slnka. Roztvára prednú stranu tela a vynikajúco posilňuje chrbtové svalstvo. Ale... Chrbtici dokáže i ublížiť, ak je prevádzaná nesprávne.

Raz denne sa aspoň na chvíľu uvoľnite.
Zdroj: Shutterstock

Rozprúďte v sebe energiu

Pozícia kobry, či hore pozerajúceho psa je pre telo veľmi prospešná. „Väčšina ľudí má v bežnom živote vo zvyku svoj hrudník zatvárať a tým guľatiť chrbát. Môže to súvisieť s prácou, s pohybovými zlozvykmi, s vnútorným naladením. S tým potom prichádzajú ďalšie súvisiace problémy, ako je vyťahovanie ramien k ušiam a následný pocit tuhosti v hornej časti trapézových svalov, či bolesti krčnej chrbtice, zlé postavenie tela a teda negatívne ovplyvňovanie pohybového aparátu, ako takého,“ objasňuje Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa jogy. Aby sme sa tomu vyhli, je veľmi dôležité pravidelne prevádzať záklonové pozície a prevádzať ich správne. Vynikajúco sa nimi naťahuje predná strana trupu, posilňuje svalstvo chrbta a účinne odstraňujú bolesti krížov.

Ásana kobry/hore pozerajúceho psa dáva priestor prednej strane trupu a teda aj orgánom, ktoré sa tu nachádzajú. Roztvára sa srdce, hrudník a všetky orgány v brušnej dutine. Roztvorenie znamená väčší priestor pre prúdenie kyslíka a teda kvalitnejšie okysličenie orgánov, vrátane mozgu. Využite to a nezabúdajte v pozícii prehĺbene dýchať. Vďaka tomu sa v tele rozprúdi energia a ásana bude na vás pôsobiť ozdravujúco. Dokáže odstrániť nechutenstvo, eliminovať problémy s nadúvaním, zápchou a zlým trávením. Veľmi priaznivo pôsobí na pečeň, obličky i ženské orgány. Kto sa každý mesiac trápi s bolestivou, či nepravidelnou menštruáciou, nemal by na kobru zabúdať.

#WANDASK