Fitness Návod, ako jogovať: Pozícia OBRÁTENÁ DOSKA (+ VIDEO)

Aktívnejšie z vás sa venujú cvičeniu.
ZDROJ: Shutterstock

Praktizovanie jogy je založené na princípe navodenia harmónie v tele i mysli. K tomu patrí i vyváženie zamerania jednotlivých pozícií, ako napríklad predklonov a záklonov. Keď telo zatvárame, musíme ho taktiež roztvoriť. I k tomu slúži ásana obrátenej dosky.

Návod, ako jogovať: Pozícia ŽABA s veľmi priaznivou ásanou na otvorenie bedier (+ VIDEO)
Zdroj: Shutterstock

Dajte priestor svojmu srdcu

Duchovný zámer pozícií, kde pracujete na otváraní prednej strany tela, najmä hrudníka a trupu, ako takého, je uvoľniť emócie a bloky, ktoré v sebe skrývame. Stávame sa tak otvorenejšími a prístupnejšími svetu. V konečnom dôsledku nás to môže krásne rozjariť a priniesť radostné pocity. „Na fyzickej úrovni pozícia obrátenej dosky roztvára a teda naťahuje prednú stranu tela, predovšetkým oblasť hrudníka, prednej strany ramien, ako i prednej strany chodidiel, priehlavkov. Na druhej strane zadnú časť tela posilňuje, čím sa silnejším stáva najmä chrbát, sedacie svaly, zadná strana stehien a tiež paže,“ vymenováva benefity pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Obrátená doska je vynikajúcou kompenzačnou ásanou, teda protikladom, k Chaturange. Jej výhodou je, že sa môže modifikovať podľa aktuálnej zdatnosti prevádzajúceho a jej technicky správne zvládnutie tiež nie je komplikované.

#WANDASK