Medzi jeden z najpozitívnejších benefitov praktikovania jogovej praxe patrí, že viaceré pozície nám prinášajú vyslovene radosť. Aj ásana obráteného psa je známa tým, že dokáže rozjariť

Svet cvičí live. Aj Slováci!

Potešujúca správa pre tých, ktorým môže chýbať ich obľúbená hodina jogy či fitness centrum? Inštruktori vás nenechajú v štichu. Mnohí už na svojich profiloch spustili sériu domácich videí, na ktorých využívajú nábytok a domáce pomôcky na posilňovanie. Inštruktori skupinových cvičení, napríklad jogy, informujú o príprave online hodín, niektoré už spustili svoje live lekcie a pridávajú aj užitočné fit tipy.
Zdroj: Shutterstock

Doprajte si extázu pre vaše srdce, podporte vlastnú vnútornú silu

Pôvodný názov pozície v sanskrite skrýva v sebe slovo zázrak/prekvapenie. Netreba na neho však čakať, treba na ňom pracovať. S ásanou sa môžete tiež stretnúť pod menom extatické rozvírenie divokého srdca alebo v angličtine wild thing pose. Tieto názvy vo veľkej miere vystihujú, čo sa s praktikantom deje na fyzickej i duševnej úrovni.

Poloha tela v pozícii stimuluje anahatu, srdečnú čakru, výsledkom čoho sú pocity večnej, nekonečnej lásky, mieru, prijatia a dôvery. Ak sa v živote nechávame viesť svojim srdcom, žijeme nebojácne a bezhranične. Získavame tak svoju vnútornú silu. Pozícia je teda veľmi liečivá na rôzne duševné problémy, ako sú úzkosť, či depresie.

„Ásana obráteného psa predstavuje záklonovú pozíciu, pri ktorej dochádza k rozprúdeniu energie v celom tele. Pracuje na udržaní rovnováhy rovnako na telesnej, ako i duševnej úrovni. Krásne roztvára hrudník, prednú stranu ramien a krku, bedrá aj ohýbače bedier. Na druhej strane účinne posilňuje zadnú stranu tela, teda celú plochu chrbta, sedacie svalstvo, zadné stehná i paže,“ vymenováva telesné pozitíva pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.