Raz denne sa aspoň na chvíľu uvoľnite.
Zdroj: Shutterstock

Hindolásana

Ásana sa zaraďuje medzi nenáročné otvárače bedier v sede. Je veľmi prispôsobiteľná aktuálnym schopnostiam tela a dá sa variovať.

Prevedenie: V krížnom sede nechajme ľavú dolnú končatinu položenú na zemi a pravú si zoberme do náručia. Môžeme uchytiť chodidlo a koleno do dlaní alebo ich uložiť do lakťových ohybov. Podmienkou je zostať v napriamení, sedieť rovnomerne na oboch sedacích kostiach a mať uvoľnené ramená.

Zdvihnutú nohu vyťahujeme nahor a zároveň priťahujeme k sebe. Pre väčší komfort a pocit uvoľnenia môžeme nohu na úvod jemne rozkývať do strán a pokrúžiť najprv do jednej, potom do druhej strany. Pohyb vychádza z bedrového kĺbu a je prevádzaný vnímavo voči svojmu telu. Preveďte to niekoľko krát a v statickom pritiahnutí zotrvajte minimálne 5 prehĺbených dychov, pokojne i 8 až 10. Pozícia sa tiež môže praktizovať s ľavou, dolnou nohou natiahnutou pred sebou. Vtedy dochádza k zintenzívneniu strečingu, nakoľko tiež súčasne naťahujeme zadnú stranu príslušnej nohy. Previesť treba vždy na obe strany.