Súčasťou modernejších foriem jogy, ktoré sú zamerané aj na budovanie sily, býva Bojovník II a jeho variácie. Pri pravidelnom praktikovaní vás nielen posilnia, ale tiež dodajú odolnosť, stabilitu, odhodlanie.

Pri ručnom umývaní podlahy spaľujete 4 kalórie za minútu.
Zdroj: Shutterstock

Hlavou v pozícii, telom v bojovom nastavení

V ásane je veľmi dôležitým faktorom byť v plnom stave vedomia v prítomnom momente. Spolu so zdokonaľovaním uvedomelosti v pozícii, sa súčasne posúvate ďalej aj fyzicky a ste schopní prevádzať i náročnejšie variácie. Prvoradé je teda zvládnutie základného variantu Bojovníka II a v ňom vybudovanie sily, odolnosti, stability.

Bez prehĺbeného dychu a splynutia s ním to nepôjde. Predĺžený Bojovník II predstavuje úklon dopredu za súčasného zachovania postavenia dolných končatín a bočnej línie tela. Pohybuje sa iba telo od pása nahor. „V pozícii budujeme predovšetkým silu a súčasne flexibilitu nôh po celej ich dĺžke. Zatiaľ čo sa predná strana stehien výrazne posilňuje, tej zadnej sa dostáva natiahnutia.

Spolupracovať musí aj centrum tela, celá chrbtica je krásne napriamená a tým aktivovaná. Bočná strana trupu v hornej časti sa naťahuje, na opačnej strane posilňuje,“ vymenováva niektoré z benefitov predĺženého Bojovníka II Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Vo všetkých variáciách Bojovníka II sa otvárajú bedrá a naťahuje vnútorné svalstvo nôh. Spodnej časti chrbta sa dostáva jedinečného uvoľnenia, hrudník sa krásne roztvára.

Krv prúdi smerom nahor a tým stimuluje brušné orgány, ako sú črevá, pečeň, žalúdok. Pozíciou pracujeme na vlastnej koncentrácii a výdrži, tonizujeme v podstate celé telo. Alfou omegou je ju dôkladne predýchať, precítiť a ak sa dá, posunúť sa do nej ešte hlbšie.