Ak zvládate v joge základ, máte osvojené hlavné princípy a zásady pozícií, môžete sa v nich začať posúvať ďalej. Nielen, čo sa týka rozsahu, ale tiež rôznych variácií. Predĺžený Bojovník I je jednou z nich.

Tento cvik vám pomôže uvoľniť napätie krku.
Zdroj: Shutterstock

Napriamte sa v sile

„V silovej pozícii Bojovníka I býva často kameňom úrazu chybné prenášanie váhy tela výlučne na prednú nohu. Pri správnom prevedení sú ale rovnako zaťažené obe dolné končatiny. Keď prevádzate variant Predĺženého Bojovníka I môže sa táto chyba prejaviť ešte výraznejšie. Preto je tak dôležité zvládnuť v prvom rade základ,“ vysvetľuje princíp nadstavbových modifikácií ásan Monika Pálová, inštuktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Vo variácii Predĺženého Bojovníka I prichádza k efektívnemu posilneniu dolných končatín, zapojený je stred tela, napriamenie vedie k výraznej aktivácii chrbtového svalstva a pracujú aj paže. Telo sa na zadnej strane nádherne predlžuje a tým posilňuje. Účinne sa otvárajú bedrá, zlepšuje sa cirkulácia krvi. „Budujete silu nie iba vo svojom tele, ale taktiež i silu svojho vnútra. Bojovník, ako taký, symbolizujeme odhodlanosť, odvahu, sústredenosť.

Na to, aby ste si tieto vlastnosti osvojili fyzicky, musia byť tiež vo vašej mysli. Pri pravidelnom praktizovaní prichádzajú ruka v ruke, spolu s vyššou sebadôverou a sebaistotou,“ vymenováva benefity pozície Monika. Tiež vás naučí zamerať sa na svoj cieľ a vytrvalo ho nasledovať. Ak si ásanu plne osvojíte, budete sa cítiť skutočne posilnení na fyzickej i psychickej úrovni a vo vašom tele sa krásne rozprúdi energia.