Fitness Návod, ako jogovať: Pozícia ROVNÝ PREDKLON (+ VIDEO)

Raz denne sa aspoň na chvíľu uvoľnite.
ZDROJ: Shutterstock

Je vcelku jednoduchá a súčasne veľmi komplexná. Môžu ju prevádzať pokročilí, ale i úplní začiatočníci. Zosilní, predĺži, natiahne. Aj to dokáže pozícia rovný predklon.

Nečakajte, že po prvých hodinách zvládnete zložité pozície. Chce to čas.
Zdroj: Shutterstock

Spevnite jadro, zlepšite mentálne funkcie

Ásana rovný predklon je súčasťou sekvencie Pozdravu slnka, hlavne v Power a Vinyasa joge. Prevádza sa v úvode jogovej lekcie a svojimi účinkami veľmi efektívne pripravuje telo na neskoršie, náročnejšie ásany. „Po fyzickej stránke vedie rovný predklon k zvyšovaniu flexibility celej dĺžky chrbtice, zároveň posilňuje svalstvo jadra tela, vrátane chrbta a okolia bokov. Je tiež výbornou prevenciou pred preťaženiami, či úrazmi chrbta, minimalizuje ich riziko. Zadná strana stehien a lýtka sa tu výborne naťahujú,“ objasňuje inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy, Monika Pálová.

Veľmi pozitívne pôsobí i na mnohé zdravotné problémy. Znižuje hypertenziu, stimuluje brušné orgány a tým napomáha lepšiemu tráveniu, eliminuje symptómy astmy, nespavosti, bolesti hlavy. Pomôcť môže i ženám trpiacim menštruačnými kŕčmi, či neplodnosťou. Nápomocná je i pri diagnóze osteoporóza.     

Má aj množstvo energetických benefitov. Ak trpíte pocitmi napätia, nepokoja, depresiou alebo na vás negatívne vplýva stres, určite ásanu pravidelne praktizujte. Ovplyvňuje niekoľko čakier. 6. čakra pôsobí na oblasť tretieho oka, zlepšiť sa teda môže vaša intuícia, ako i iné mentálne funkcie. Aktivácia prebieha aj na úrovni 1. koreňovej čakry, 2. sakrálnej čakry a 4. srdcovej čakry. Zahrnutá je aj 3. solárna čakra, ktorá posilňuje vôľu a sebaistotu človeka.

#WANDASK