Fitness Návod, ako jogovať: Pozícia ŠIROKÝ HLBOKÝ PREDKLON (+ VIDEO)

joga
Zdroj: Shutterstock

Prasarita Padottanásana

Pozícia širokého predklonu vychádza zo stoja, najlepšie je preto začať v ňom. Je pomerne jednoduchá a ľahko zvládnuteľná i pre začiatočníkov. Individuálny je rozsah pohybu, ktorý má každý praktizujúci iný. Načúvať pozorne svojmu telu je teda potrebné i v tomto prípade.

Prevedenie: Vo vzpriamenom stoji odkročte nohami naširoko od seba a umiestnite chodidlá vnútornou hranou rovnobežne k sebe. Po celý čas zotrvajte na celej ploche chodidiel so štvorbodovým ukotvením. S nádychom sa potiahnite za temenom hlavy, aby ste svoj trup v čo najväčšej miere napriamili a predĺžili. S výdychom sa ním pomaly začnite ťahať dole, aby hlava smerovala medzi chodidlá.

Dlane môžete mať umiestnené na vonkajšej strane nôh, môžete si dvomi prstami chytiť palce nôh alebo položiť dlane pod úroveň ramien medzi chodidlá. V pozícii prehĺbene dýchajte, pričom sa snažte s každým nádychom svoju chrbticu predlžovať a s výdychom ešte hlbšie ťahať do predklonu. Nekmitajte, nesiľte telo, iba mu svojim dychom jemne pomáhajte a riaďte sa predovšetkým jeho aktuálnou vôľou.

„Majte na pamäti, že pri prevádzaní pozície je veľmi dôležité nenechať váhu tela padať dozadu. Ťahajte zadok neustále na úroveň chodidiel. Položená a ukotvená je celá plocha chodidiel, váhu sa snažíme mierne prenášať na špičky. Ramená sú odtiahnuté od uší, nie je v nich žiadne napätie,“ upozorňuje na obvyklé chyby Monika. Pokojne zotrvajte v pozícii aj dlhšie, minimálne 10 dychov. Dôkladným predýchaním a smerovaním dychu do najtuhších partií môžete dosiahnuť citeľné uvoľnenie a posun v rozsahu pohybu.

#WANDASK