Muži, zahoďte predsudky a dajte sa na jogu. Urobí s vašim telom zázraky!
Zdroj: profimedia.sk

Tri Pada Ádhó Mukha Švánásana Vršikásana Pada

Ásana škorpiónskeho výkopu v streche/trojnohom psovi sa radí medzi pokročilé pozície, začiatočníci by preto mali byť v jej prevádzaní opatrní. Vychádza zo strechy/psa hlavou dole, resp. z jeho nadstavby, trojnohého psa. Vyžaduje vysokú mieru balansu.

Prevedenie: Položíme sa do pozície strechy/psa hlavou dole a zastabilizujeme sa v nej. Kostrč ťaháme vysoko nahor, vytláčame sa z celej plochy dlaní, roztvárame hrudník a ťaháme ho smerom k stehnám, päty priťahujeme k zemi. Váha tela je rovnomerne rozložená, vyhýbame sa padaniu do ramien, či zápästí. S nádychom vytiahneme jednu nohu vysoko nahor a s výdychom ju pokrčíme.

S ďalším nádychom ju potiahneme ešte kúsok vyššie za kolenom a s výdychom špičku nasmerujeme do opačnej strany, aby sme precítili roztvorenie v oblasti bedra. Dávame pozor, aby sa roztvorenie dialo iba od pása nadol, ramená zostávajú po celý čas rovno. Na rozmiestnení váhy tela sa nič nemení a my sa po celý čas vytláčame z oboch dlaní a z chodidla opornej nohy, aby sme odľahčili kostru. Na dosiahnutie väčšieho efektu natiahnutia a roztvorenia zdvihnutú nohu ťaháme výraznejšie nahor a do opačnej strany. V pozícii zostávame niekoľko prehĺbených dychov, pokojne 5 až 10 alebo i viac. Nezabudnime previesť i na druhú stranu.

„Častou chybou pri trojnohom psovi býva prehnutie sa v krížoch. Vychádza zo snahy jogína dosiahnuť vyššie vytiahnutie nohy alebo jej väčšie pootvorenie. Nie je však správne, pretože driekovú časť chrbtice preťažuje. Vždy preto myslite na základné postavenie tela v pozícii a držte sa jej základných zásad, efekt bude priaznivejší,“ upozorňuje inštruktorka.