Fitness Návod, ako jogovať: Pozícia VYSOKÁ DOSKA (+ VIDEO)

Slow toning vám pekne vytónuje línie postavy.
ZDROJ: Shutterstock

Doska je notoricky známa a to nielen vo svete jogínov. Okrem toho, že patrí k jedným zo základných pozícií pozdravu slnku, je to tiež univerzálny cvik, vďaka ktorému môžete celé svoje telo posilniť.

žena - cvičenie - joga
Zdroj: SHUTTERSTOCK

Rovní, pevní, ľahkí

Reč je o vysokej doske, teda tej, kde ste položení na svojich dlaniach a špičkách, prípadne kolenách. „Pracuje tu prakticky celé telo a to pritom nevykonávate žiaden pohyb, iba držíte telo staticky v jednej polohe.

A práve to je to umenie – precítiť a vydržať! Ide o jednu z najkomplexnejších pozícií, pretože sa pri nej zapája veľké množstvo svalových partií. Naozaj precítiť to zvykneme až po chvíli zotrvania v ásane,“ hovorí Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa jogy.

Po duchovnej stránke si to môžeme vyložiť tak, že ak vydržíte byť napriamení a pevní aj napriek veľkej záťaži, zosilniete a to zo samotného vnútra. Spevňujú sa tu totiž predovšetkým svaly v hĺbke, čo znamená, že odolnejší budete i vy, ako osobnosť vo svojom samotnom vnútri.

#WANDASK