Parivrtta Mandukásana

V ásane žaby poloha tela skutočne pripomína toto zviera, takže je vcelku jednoduché sa do nej nastaviť. Nemusí to byť však pre každého úplne jednoduché vzhľadom na extrémne roztvorenie kolien, preto je pri prevádzaní opatrnosť na mieste.

Prevedenie: V kľaku si otvorte naširoko kolená a pokiaľ možno aj chodidlá. Ideálne, ak váš členkový a kolenný kĺb budú tvoriť jednu zvislú líniu, kolenný a bedrový kĺb jednu vodorovnú líniu. Pokiaľ vám otvorenie chodidiel nie je pohodlné, nechajte špičky spojené. Ruky položte na lakte spôsobom, aby sa nachádzali pod ramennými kĺbmi. Na ochranu spodnej časti chrbta zaktivujte hlboké svaly brucha, vytiahnite pupok nahor a zatiahnite ho smerom dnu k chrbtici. Prehĺbene dýchajte a jemne pretláčajte bedrá k podložke. S nádychom položte pravú dlaň pod úroveň ramena a s výdychom do nej jemne zatlačte a začnite svoj trup rotovať do pravej strany. S ďalším nádychom potiahnite trup do dĺžky za temenom hlavy a s výdychom skúste rotáciu ešte o malý kúsok zväčšiť. Zotrvajte v pozícii aspoň 5 dychov, ideálne 8 až 10. Nezabudnite rotáciu previesť aj do druhej strany.