Vedeli ste, že ak vám v živote chýba láska, jogová prax vám môže pomôcť? Nie, nenájde vám partnera na počkanie. Čo však dokáže je otvorenie srdečnej čakry a obnovenie lásky k sebe i ostatným. Pozícia Zlomenej kvetinky predstavuje na to vynikajúci spôsob.

Pri migréne znie myšlienka na akúkoľvek fyzickú aktivitu dosť nereálne, s jogou je to však iné. Mnoho žien priznáva, že im cvičenie prináša veľkú úľavu - stimuluje krvný obeh, znižuje úroveň stresu a podporuje správne fungovanie nervového systému. Ak ste to ešte neskúšali, je čas kúpiť si podložku a začať!
Zdroj: Shutterstock

Uvoľnite napätie, odblokujte emócie

Ásana Zlomenej kvetinky sa zaraďuje medzi upokojujúce pozície, ktoré vám pomôžu sa spamätať po náročnom dni, ponaťahujú vás a postarajú sa aj o vašu emocionálnu rovnováhu. Základný variant Zlomenej kvetinky je veľmi jednoduchý, takže ho zvládne i úplný začiatočník. Neuberá mu to však z mnohých benefitov, ktorými sa môže pýšiť.

„Po fyzickej stránke pozícia účinne naťahuje chrbát, prsné svaly, hornú časť ramien, krásne otvára hrudník a prináša uvoľnenie krčnému svalstvu. Vystrečujú sa i zadné partie nôh, najmä sedacie a zadné stehenné svalstvo,“ opisuje ásanu Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Tým, že naťahuje chrbticu, pôsobí pozitívne aj na nervový systém. Lepšie vyživené budú i bunky, nakoľko otváraním hrudných partií sa zlepšuje kapacita pľúc a do krvi sa dostáva viac kyslíka. Viac kyslíka znamená lepšiu cirkuláciu krvi v tele, dôslednejšie odvádzanie toxínov a efektívnu revitalizáciu organizmu. V lepšom stave bude i vaša pokožka. Ásana je tiež výborná na odbúranie stresu a napätia. „Prebúdza srdečnú čakru, ktorá súvisí s láskou a životom. Vplýva na fyzické i mentálne zdravie, takže ak ozdravíte anahatu, vyliečite vlastne celé svoje JA,“ dodáva inštruktorka.