Fitness Návod, ako jogovať: Relaxačná pozícia MŔTVOLA (+ VIDEO)

Pozícia dieťaťa
Zdroj: Shutterstock

Šavásana

Do pozície mŕtvoly sa dostávame z rôznych pozícií. Závisí od toho, v ktorej časti lekcie ju zaradíme. Aby sa nám v šavásane skutočne pohodlne ležalo, je potrebné sa do nej správne uložiť. Dajte si na tom záležať.

Prevedenie: Posaďte sa a zbaľte sa do klbka. Pokrčte nohy, objímte kolená a pritiahnite si ich ku hrudníku. S aktívnym jadrom tela sa rozkolíšte zo sedu do ľahu, aby ste si príjemne pomasírovali celú plochu chrbta okrem krčnej chrbtice. Urobte tak niekoľko krát a potom už rozsah kolísania zmenšite iba na ľah.

Zastavte a v ľahu kolená potiahnite ešte bližšie ku hrudníku. Potrebujeme si pohodlnejšie uložiť spodnú časť chrbta, preto by sa pri priťahovaní kolien k sebe mala zdvihnúť od podložky. Následne ju pomaličky pokladajte naspäť na zem. Nohy položte voľne na podložku, mierne od seba, so špičkami smerujúcimi von. Teraz sa ideme sústrediť na uloženie hornej časti chrbta.

Čo najviac si objímte ramená a zdvihnite hlavu aj lopatky od podložky. Odtiahnite lopatky od seba a pomaličky ukladajte chrbát na podložku. Položte na zem aj krk a bradu nechajte jemne zasunutú, ako keby ste si zámerne chceli vytvoriť druhú bradu. Ruky položte voľne od tela a vytočte dlane nahor.

To umožní hrudníku i ramenám zostať v otvorení. Ak ešte niekde cítite nepohodlie, pokojne telo doupravujte. Zavrite oči, voľne a pokojne dýchajte. Zotrvajte minimálne 5, ideálne 10 minút. Snažte sa sústrediť na pozorovanie svojho dychu a stupňujúceho uvoľnenia v tele. Po celý čas zostávajte koncentrovaní na prítomný okamih.

#WANDASK