Fitness Návod, ako jogovať: ROTÁCIE, ktoré pôsobia blahodarne na našu chrbticu (+ VIDEO)

cvičenie
ZDROJ: Shutterstock

Rotácie sú veľmi dôležitou súčasťou nielen jogovej praxe, ale taktiež nášho každodenného života. Veď koľkokrát za deň potrebujete svoje telo vytočiť do strany? Keď si to začnete všímať, zistíte, že nespočetne veľa ráz. Preto sa treba vedieť rotovať správne.

Raz denne sa aspoň na chvíľu uvoľnite.
Zdroj: Shutterstock

Liek pre chrbticu

„Spinálne rotácie pôsobia blahodarne na našu chrbticu, sú pre ňu vyslovene liekom. Ale... Musia sa prevádzať bezpečnou formou, teda vedome a vnímavo. Ináč môžu, naopak, ublížiť,“ varuje Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa jogy. Reč je o rotáciách chrbtice zo sedu, ktoré nájdete na jogovej lekcii prakticky po každé. Sú skutočne ozdravujúce, jedinečné a ničím nenahraditeľné.

Zvyšujú flexibilitu celej dĺžky chrbtice a tiež rozsah bedrových kĺbov. Vedú k prekrveniu nervov, žíl a tkanív chrbtice. Nervový systém taktiež upokojujú a rovnako odstraňujú toxíny z oblasti chrbtice, ktoré bývajú jedným z hlavných vinníkov jej bolestí. Veľmi výrazne sú schopné uľaviť bolestiam aj konkrétne v spodnej časti chrbtice i v krčnej oblasti a sú výbornou prevenciou pred vyskakovaním platničiek, reumatizmom chrbtice, kyfózou, skoliózou, artrózou.

Predstavujú určitú formu detoxikácie. Funguje to tak, že v rotácii stláčame vnútorné orgány. Po uvoľnení vytočenia a teda aj tlaku, začne do orgánov prúdiť opäť čerstvá krv, vďaka ktorej budú na novo vyživené. Vytáčaním trupu tiež pomáhame lepšiemu tráveniu, ako i zmierňujeme prípadnú plynatosť v črevách. A i keď sa zdá, že v pozícii vlastne nič fyzicky náročné nerobíme, efektívne spevňujeme sedacie, stehenné a brušné svalstvo.

#WANDASK