joga
Zdroj: Shutterstock

Parivrtta Parsvakonásana

Pozícia má niekoľko stupňov a spôsobov prevedenia. Vždy berte do úvahy aktuálne nastavanie vášho tela a riaďte sa jeho schopnosťami.

 Prevedenie: Postavte sa do Bojovníka III a zadné koleno položte na zem. Dlane spojte do modlitby, s nádychom sa napriamte a potiahnite za temenom hlavy a s výdychom dlhú, rovnú chrbticu pomaly otáčajte do strany prednej nohy. Dolný lakeť pohodlne oprite o vonkajšiu stranu kolena a dlane aktívne zatlačte do seba, to vám pomôže rotáciu ešte zväčšiť. S nádychom potiahnite horné rameno kúsok vyššie a s výdychom zatiahnite hornú lopatku bližšie k chrbtici.

Pokiaľ sa cítite v ásane stabilne, môžete s nádychom vystrieť zadnú nohu zdvihnutím kolena od zeme a s výdychom jemne pretlačiť panvu smerom nadol. Nezabudnite predné stehno zadnej vystretej nohy neustále spevňovať jeho vyťahovaním smerom hore. Ak zvládate, pokračujte ďalej roztvorením rúk naširoko od seba a dotiahnutím rotácie.

Náročnejší variant je dať hornú ruku za chrbát, dolnú okolo stehna a usilovať sa dlane čo najviac priblížiť, aby mohli byť spojené. Rovnaké postavenie rúk môžete dosiahnuť aj, keď necháte zadné koleno položené na zemi. Váš pohľad môže smerovať dole k prednému chodidlu, pred seba alebo nahor za horným ramenom. Dôkladne pozíciu predýchajte a snažte sa v nej cítiť príjemne.