Fitness Návod, ako jogovať: Uvoľňujúca a rovnováhu udržujúca pozícia TIGER (+ VIDEO)

Ráno vstávajte bez náhlenia a zacvičte si jogu.
ZDROJ: Shutterstock

Spojenie sily a natiahnutia na zemi predstavuje jedinečná pozícia tigra. Vyžaduje tiež udržanie rovnováhy, čo zároveň efektívne zapája hlboký stabilizačný systém a tým kvalitne spevňuje telo zvnútra. Nie je náročná, takže s ňou pokojne môžu začať i začiatočníci.

Pozícia dieťaťa
Zdroj: Shutterstock

Schovajte sa a následne roztvorte

Skutočnosť, že v úplnom variante pozície prevádzate dva protichodné pohyby, teda posilnenie a zatiahnutie prednej strany tela a tiež jej roztvorenie a natiahnutie, dostáva vaše telo do harmónie. A práve o tú nám v joge ide. „Tým, že sa telo hýbe do oboch smerov, dopredu i dozadu, poskytuje pozícia tigra v kompletnom prevedení chrbtovému svalstvu účinné precvičenie – posilnenie i vystrečovanie.

To isté sa deje z prednej strany trupu, teda v oblasti brušných svalov. Svoju prácu tu tiež odvedú i paže a sedacie aj stehenné svaly,“ opisuje fyzické benefity Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Po stránke zdravotnej veľmi jedinečne tonizuje nervy v oblasti miechy.

Pokiaľ trpíte bolesťami následkom zápalu sedacieho nervu, praktizovanie ásany tigra ich môže zmierniť. Pôsobí uvoľňujúco na kĺby dolných končatín a zároveň sa vám postará o odbúranie tuku z oblasti bokov a stehien.

Lepšie bude na tom i váš metabolizmus, tráviaci systém aj cirkulácia krvi. Pozícia tigra je výborná pre ženy po pôrode, ako i viacnásobné matky, nakoľko tonizuje svalstvo v okolí reprodukčných orgánov. Priaznivá je i pri menštruačných problémoch a bolestiach hlavy. Celkovo prekrvuje orgány v brušnej dutine. Ak sa potrebujete prebrať a odohnať únavu, praktizujte tigra, dodá vám novú energiu.

#WANDASK