Záklonové pozície tvoria jednu z hlavných kategórií jogovej praxe a sú neoddeliteľnou súčasťou praktizovania fyzických pozícií. Aby telo bolo v harmónii, treba ich prevádzať rovnako často, ako predklony. Pozícia Špirála je ásana, ktorá vám telo krásne roztvorí a zároveň zaktivuje.

Slow toning vám pekne vytónuje línie postavy.
Zdroj: Shutterstock

Pustite von emócie, rozprúďte v sebe energiu

Záklony vyživujú chrbticu a vytvárajú potrebný priestor na prednej strane tela. Ak sa celý deň hrbíte nad počítačom, vaše telo ich potrebuje o to viac. Našťastie, v jogovej praxi existuje niekoľko stupňov prevádzania záklonov, od tých najjednoduchších až po tie skutočne náročné. Ásana špirály patrí k stredne náročným.

„Medzi hlavné fyzické benefity pozície špirály patria posilnenie svalstva chrbta, ako i zadnej strany nôh, čím sa odbúravajú prípadné bolesti i pohybové obmedzenia vyplývajúce z problémov s chrbticou. Skvalitnením posturálnych svalov chrbtice sa zlepšuje postoj tela. Profitujú bedrové ohýbače, ktorým sa dostáva vynikajúceho strečingu. Naťahuje sa tiež celá predná strana trupu, vrátane hrudníka aj ramien,“ menuje Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Otvorením hrudníka je výrazne podporený dych. Veľkým pozitívom tiež je, že záklon v prevedení pozície špirály rozprúdi energiu v tele, vďaka čomu je človek plný sily a dobre naladený. Stimuluje sa srdečná čakra, anahata, ktorá má za následok, že budete cítiť nekonečnú lásku ku všetkým a všetkému, vrátane seba. Vyliečiť si tak môžete rôzne menšie, či väčšie duševné problémy.