JOGA SERIÁL: Návod ako jogovať, pozície PALMA a STOLIČKA (+ VIDEO)

JOGA SERIÁL: Návod ako jogovať, pozície PALMA a STOLIČKA (+ VIDEO)
Joga nemusí byť statická a nudná. Môže byť aj plynulá a pestrá. Keď sa skĺbi dych s pohybom a každý nádych a výdych sprevádza striedanie pozícii, vytvorí sa ladná jogová choreografia. Výsledným efektom je, že toto spojenie vo vás rozprúdi energiu a vy sa budete cítiť ako znovuzrodení.

JOGA SERIÁL: Návod ako jogovať, balančná pozícia HVIEZDA (+ VIDEO)


Balans a sila dokopy
Prepojenie pozície palmy a stoličky patrí medzi jednoduché jogové zostavy a je vhodné i pre úplných začiatočníkov. Obe ásany sú rovnovážne i silové zároveň. „Energia sa nakopne, svaly sa zaktivujú, rovnováha prosperuje. Môžu sa prevádzať v ktorejkoľvek časti jogovej lekcie - v úvode na rozprúdenie energie, pred silovými pozíciami, ako príprava na väčšiu intenzitu alebo na budovanie rovnováhy v rámci balančných pozícií. A aby ich účinok bol pre váš organizmus skutočne pozitívny, je potrebné ich prevádzať s plnou koncentráciou, prehĺbeným dychom a správnou technikou," objasňuje jogovú kombináciu inštruktorka Vinyasa Flow jogy a Power jogy, Monika Pálová.

Chcete mať pevný zadok i brucho? Stačí vám na to jeden jediný cvik! (+ VIDEO)

Urdvha hastásana a utkatásana
Do kombinácie pozícii palmy a stoličky sa dostávame z pozície hory.Prevedenie: Zdvihnite obe ruky do vzpaženia a prepleťte prsty. Dlane môžu smerovať nadol alebo ich pretočte smerom nahor. Ramená vždy a po celý čas nechávajte odtiahnuté od uší. Súčasne sa vytiahnite vysoko na špičky. Chodidlá môžu byť pri sebe (náročnejší spôsob) alebo na šírku bedier (jednoduchší spôsob), v oboch prípadoch sú umiestnené rovnobežne k sebe. Pomaly obe ruky predpažte a súčasne klesajte do pozície stoličky. Obe pozície sa prevádzajú vo vytiahnutí na špičkách. Pokiaľ je to pre vás príliš náročné, odlepte päty iba mierne od zeme alebo zostaňte na celej ploche chodidiel. „Plynulé prevádzanie pozícii predstavuje vykonanie pozície palmy s nádychom a pozície stoličky s výdychom. To celé opakujete niekoľko krát za sebou. Môže byť, že to pre vás bude zo začiatku príliš náročné. Vtedy voľte zotrvanie v jednej pozícii jeden nádych aj výdych," predstavuje možnosti kombinácie Monika.

Najprv bacuľka, teraz fitnesska: Žena, ktorá dokazuje, že sa to dá! (FOTO)

ÁNO
• rovný chrbát
• uvoľnené ramená, čiže veľký priestor medzi ramenami a ušami
• aktívny stred tela (vyťahovanie lonovej kosti k pupku, mierne zaťahovanie spodných rebier k bedrám)
• roztvorený, podvihnutý hrudník
• pohľad upriamený pred seba
• zotrvanie v dvojbodovom ukotvení chodidiel (pri variante na špičkách)
• prehĺbený dych

NIE
• ohnutie alebo prehýbanie v chrbte
• padanie hrudníka vpred
• pohľad pod seba
• ťahanie ramien k ušiam
• prehnutie v drieku
• padanie váhy tela do kolien
• zadok nižšie ako kolená
• balansovanie na malíčkovej hrane chodidiel a následné roztváranie kolien
• plytký dych

JOGA SERIÁL: Návod ako jogovať, pozícia MOST (+VIDEO)

Autor: Lexy
Zdroj foto: Shutterstock


Focus Media

Video

Diskusia

Čítaj viac