Kultrelax Knižná recenzia: Zmiznutie je mrazivý a strhujúci triler, ktorý vás zamestná na niekoľko nocí!

Vrah.
ZDROJ: Shutterstock

Joël Dicker má 34 rokov, žije v Žene a je to fešák. Rovnako talentovaný spisovateľ, Ak jeho novú knihu chytíte do ruky, pár večerov aj nocí sa od nej nebudete vedieť odtrhnúť. Ak máte radi neošúchané zápletky, kvalitný príbeh a dobrých aj sexi spisovateľov, táto kniha je napísaná pre vás.

Čo je na spisovateľoch tak sexi?

Joël Dicker má jednoznačne charizmu. Stačí sa pozrieť na jeho fotku a pochopíte, o čom hovoríme. Avšak to nie je jediné, čo je na tomto chlapovi magicky príťažlivé. Ako sedemročný si založil vlastný prírodovedecký časopis. Jasné, neurobil s ním dieru do sveta, ale ktorý sedemročný fagan by na to nabral vôbec dostatok guráže? Po maturite v Švajčiarsku študoval dva roky divadelnú školu v Paríži a potom vyštudoval právo. Nakoniec sa vydal na dráhu spisovateľa a urobil sakramentsky dobre. Aktuálne je novinkou na pultoch kníhkupectiev jeho literárna extáza s názvom Zmiznutie Stephanie Mailerovej.

Vraha poznáte, ale kto to je?

Platí pravidlo, že ak hľadáte v detektívne alebo trileri vraha, tak je to niekto, kto je v príbehu už od začiatku. A tak je to aj v knihe Joëla Dickera. Má to však jeden háčik. Zatiaľ, čo zbehlý čitateľ žánru odhalí vraha obvykle v prvej tretine knihy a potom číta už len pre potešenie, pri Zmiznutí Stephanie Mailerovej to bude inak. Páchateľ je zapletený v príbehu, no tak dokonale maskovaný, že skutočná napätie zažívate až do poslednej strany.

Joël Dicker
Joël Dicker
Zdroj: Slovart

Falošné stopy, náznaky, čiastočné odhalenie, niektorí potrestaní, iní nevinní a ďalší vinní a nepotrestaní. Ide o kolekciu osudov ľudí, z ktorých každý nesie svoje tajomstvo a kryje ho do posledného dychu. Vďaka originalite a dokonale precíznemu prepracovaniu postáv a zápletky vystavanej s precíznosťou švajčiarskych hodiniek, by si Joël Dicker pokojne vyslúžil aj prezývku mužská Agatha Christie zo Švajčiarska.

Zážitok na pár večerov

Čaro knihy Zmiznutie Stephanie Mailerovej nie je len v tom, že ide o skutočne napínavý a strhujúci triler. Kniha sa totiž začína v súčasnosti. Stephanie Mailerová sa začína zaujímať o vyšetrovanie štvornásobnej vraždy, ktorá sa odohrala pred dvadsiatimi rokmi. Jej zmiznutie je však aktuálnou témou. Dej naberá na obrátkach, keď sa zistí, že desivý prípad bol uzatvorený predčasne a ešte aj zle. Vo vyšetrovaní sa vraciame do minulosti, no postavy sa vracajú tiež a s nimi aj ich tiene. Už to nie je len spomienka na minulú smrť. Práve naopak. Smrť sa stáva aktuálnou a dýcha na krk vyšetrovateľom, ktorí sa rozhodli očistiť svoju povesť a napraviť chybu z minulosti.

S postavami sa spriatelíte

Bizarné panoptikum postáv je na jeden strane vtipné, na druhej mrazivé, ale rozhodne stoja za prečítanie a precítenie. Ide o jednu z mála kníh, v ktorej máte pocit, že sa postavy stanú doslova vašimi priateľmi alebo aspoň známymi. Fandíte im, odsudzujete, držíte im palce. Skrátka prežívate emócie. Aj preto je rande s Joëlom Dickerom v knihe Zmiznutí Stephanie Mailerovej skutočne fantastické. Plné zážitkov a emócií. A vy na konci budete chcieť, aby ešte pokračovalo.

#WANDASK