Väčšina z nás si leto užíva plnými dúškami. Veď teplých dní s dostatočným množstvom slnečných lúčov nie je vždy tak veľa. Zatiaľ čo naša psychika sa dobíja novou energiou a my sa tešíme z opálenia, pokožka trpí. I keď jej zlatistý nádych pristane, vysušenie rada nemá.

Prepotrebná hydratácia

Predtým, ako jej pôjdeme hydratáciu dodávať zvonka prostredníctvom rôznych prípravkov, zameriame pozornosť na dostatok tekutín zvnútra. Pitný režim je dôležitý. Nielen v lete, nielen kvôli dobrému zdravotnému stavu, ale aj z dôvodu pekného vzhľadu pokožky. Že sa sladké nápoje, alkohol a káva do pitného režimu nepočítajú, vieme. Piť treba najmä neochutenú stolovú vodu, ideálne obohatenú o potrebné elektolyty, ako vápnik, horčík, sodík, draslík, ktoré telo vylučuje prostredníctvom potu. Vhodné sú i bylinné čaje, prípadne čistá šťava z ovocia. Veľa, priebežne, po dúškoch, aby neboli preťažené obličky.

Hydratovanú pokožku získate vďaka našim tipom ľavou zadnou!
Hydratovanú pokožku získate vďaka našim tipom ľavou zadnou!
Zdroj: Shutterstock

Čím horúcejšie dni a čím väčšia strata tekutín potením sa, tým výdatnejší pitný režim. S každou vypitou šálkou kávy, či alkoholického nápoja, sa táto potreba zvyšuje. Alkohol a káva totiž organizmus odvodňujú. Dostatok tekutín môžeme telu dodať i vhodnou stravou. Sú potraviny, ktoré organizmus vysušujú a aj také, ktoré vodu dodávajú. Samozrejmosťou sú polievky, z ovocia a zeleniny melón, šalátová uhorka, listové šaláty, jahody, avokádo. Naopak, vyhýbajte sa príliš hutným potravinám, ako sú mäso, obilniny, múčne jedlá, zemiaky.