Návod, ako jogovať: Balančná pozícia OROL (+ VIDEO)

Návod, ako jogovať: Balančná pozícia OROL (+ VIDEO)
Rovnováha na lekciách jogy znamená tiež rovnováhu v živote, respektíve vo vašom vnútri. Ono to tak ide jedno s druhým. Ak dokážete byť stabilní v stoji na jednej nohe, je pravdepodobné, že ste ustálení aj vo svojej hlave a opačne. Poďme sa dnes zharmonizovať rovnovážnou pozíciou orla.

Osí pás za pár týždňov: Poznáme cvik, ktorý vás zbaví nepeknej pneumatiky!

Víťazstvo a nadhľad
Orol, mýtický bájny vták, je symbolom víťazstva a nadhľadu. Nezískava ich však zadarmo, ale vďaka svojej trpezlivosti a rozvahe. Tak, ako orol dokáže nad svojim cieľom krúžiť dostatočne dlhý čas, aby ho pozoroval, získal o ňom prehľad a v ulovení koristi bol úspešný, rovnako i vy môžete svojim pokojom a vnímavosťou dosiahnuť svoje ciele ľahšie. Orol je silný vták, z ktorého vyžaruje rešpekt. Pri úspešnom zvládnutí tejto balančnej pozície môžete i vy získať jeho vlastnosti. Pozícia rozvíja koncentráciu, umožňuje pohrúženie sa do svojho vnútra, a tiež nadobudnutie vnútorného pokoja. Energia v nej prúdi vďaka prekríženým dolným končatinám špirálovite zdola nahor a vy môžete počas výdrže meditovať. Cez pozíciu orla vyčistíte svoje staré zlozvyky, pustíte ich a vykročíte novou cestou. Na fyzickej úrovni pozícia stimuluje pohlavné orgány, lymfatický systém, posilňuje dolné končatiny, uvoľňuje bedrá, naťahuje svalstvo chrbta a, samozrejme, buduje rovnováhu.

WOW! Jessica Biel presne vie, čo robí! Pozrite sa, ako precvičuje zadoček...

Garudásana
Do pozície orla prechádzame väčšinou z pozície hory, rovnako je to však možné i z pozície stoličky.Prevedenie: Preneste váhu tela na pravé chodidlo, pravú nohu mierne pokrčte, zdvihnite ľavú nohu a obtočte ju okolo stojnej. Ak je to možné, schovajte ľavú špičku za pravé lýtko, pokiaľ je to pre vás obtiažne, oprite špičku zboku o lýtko, prípadne preveďte jednoduchšiu alternatívu a jemne podoprite ľavú špičku o zem vedľa stojnej nohy. Súčasne so zabalením nôh, zabaľte i ruky. Z predpaženia dajte ľavý lakeť pod pravý a chyťte si pravý palec. Menej náročná verzia rúk predstavuje opretie chrbtov oboch dlaní o seba. S hlbokým nádychom sa vzpriamte a zdvihnite lakte na úroveň ramien, s výdychom uvoľnite ramená a klesnite v nohách ešte kúsok hlbšie. Buď zotrvajte v napriamenom variante pozície alebo pomaly ťahajte lakte k trupu a zároveň guľaťte chrbát. Lakte smerujte k spodným rebrám, a pokiaľ vám telo umožňuje ísť ešte ďalej, potiahnite ich až k pupku. V pozícii zotrvajte 5 až 10 dychov, prípadne i viac. Potom telo pomaly napriamte, rozbaľte a preveďte na druhú stranu.

Chcete, aby sa za vami každý otáčal? TOTO sú typy drepov, ktoré to docielia! 

ÁNO
• rozloženie váhy na celú plochu stojného chodidla so štvorbodovým ukotvením
• špička stojného chodidla smerujúca vpred
• ramená a bedrá nasmerované vpred
• uvoľnené ramená
• brada jemne zatiahnutá dnu
• pozorné vnímanie pocitov tela za prítomnosti prehĺbeného dychu

NIE
• prenášanie váhy na špičku, vonkajšiu/vnútornú hranu stojného chodidla, kŕčovité krčenie prstov príslušnej nohy
• nakláňanie alebo vykrúcanie panvy do strán
• prehýbanie v drieku
• vyťahovanie ramien k ušiam
• vykonávanie náročnejšej verzii, ak ste nezvládli jednoduchšiu
• plytký, rýchly dych

Autor: Lexy
Zdroj foto: Shutterstock
Zdroj video: Monika Pálová


Focus Media

Video

Diskusia

Čítaj viac