Návod, ako jogovať: Balančná pozícia STROM (+VIDEO)

Návod, ako jogovať: Balančná pozícia STROM (+VIDEO)
Cez praktizovanie jogových pozícií sa učíme. Každá jedna, nás môže v niečom posilniť, zharmonizovať, napraviť. Ako fyzicky, tak aj psychicky. Dnes sa však budeme posúvať ďalej prostredníctvom rovnovážnej ásany.

TOTO je poctivý domáci návod, ako docieliť pekný chrbát bez fitka!

Rovnováha ide cez hlavu
Stromy stoja pevne zakorenené, hrdo sa týčia a zbierajú v sebe pozitívnu energiu. Pôsobia pokojne a vyrovnane. To isté sa môže udiať s nami, keď budeme vrksasanu pravidelne praktizovať. „Kto je vo svojom živote pevne zakorenený, nemá zväčša problém s udržaním rovnováhy, pokiaľ nemá nejaké fyzické obmedzenie," prirovnáva zvládanie pozície stromu inštruktorka Powerjogy, Vinyasa Flow Jogy Monika Pálová. „Podľa všeobecného pravidla platí, že pri rovnovážnych pozíciách treba v prvom rade zachovať pokojnú myseľ. Ťažko udržíte čokoľvek na jednej nohe, ak v myšlienkach riešite zlosť na šéfa, partnera, dieťa. Aj preto sa balančné pozície v joge prevádzajú až v druhej polovici lekcie, kedy je už telo dostatočne nastavené a myseľ skoncentrovaná. Nakoľko však konkrétnu pozíciu zvládnete, záleží predovšetkým od vašej hlavy." Hlava je zodpovedná za to, či sa na pozíciu dostatočne sústredíte, a tiež, či rešpektujete aktuálne schopnosti svojho tela. Lebo mnohokrát môže za nezvládnutie rovnováhy zbytočné tlačenie sa do náročného variantu.

POZOR! Neviditeľný cukor: Kde všade sa nachádza?

Vrkásana
Do pozície stromu prechádzame zväčša z pozície hory. Najprv sa na chvíľu zastavte a ustáľte sa. Prevedenie: Zakoreňte pravé chodidlo celou plochou do podložky a položte ľavé chodidlo na vnútornú stranu stojnej nohy. Máte tri možnosti, kam chodidlo oprieť - od najjednoduchšej po najnáročnejšiu - na vnútornú stranu lýtka so špičkou opretou o zem, na vnútornú stranu lýtka celou plochou zdvihnutého chodidla alebo na vnútornú stranu stehna. Dlane spojte do modlitby, vytiahnite ruky do vzpaženia alebo ich potiahnite do strán. Variácie môžete po pár dychoch meniť alebo zotrvať v jednej alternatíve. Je dôležité pozíciu dôkladne predýchať (5 až 10 dychov). Nezabudnite previesť rovnakým spôsobom aj na druhú nohu.

Vyskúšajte ich už dnes! 10 celebritných diét, ktoré fakt fungujú

ÁNO:
• napriamený postoj s dlhou rovnou chrbticou
• uvoľnené ramená s veľkým priestorom medzi ušami a ramenami
• boky a ramená smerujúce vpred
• rovné postavenie panvy
• štvorbodové ukotvenie stojného chodidla (jeden bod pod palcovým kĺbom, druhý pod malíčkovým, tretí na vnútornej hrane päty a štvrtý na vonkajšej hrane päty) s rovnomerným rozložením váhy tela

NIE:
• vyťahovanie ramien k ušiam
• vytáčanie trupu do strany za zdvihnutou otvorenou nohou
• balansovanie na vonkajšej hrane chodidla
• zatínanie prstov nôh kŕčovito do zeme
• prepínanie kolena stojnej nohy
• prevádzanie náročného variantu napriek nezvládnutiu jednoduchšej verzie

Autor: Lexy
Zdroj foto: Shutterstock


Focus Media

Video

Diskusia

Čítaj viac