Neznášate beh? Skúste iné kardio – doma a jednoducho (VIDEO)

Neznášate beh? Skúste iné kardio – doma a jednoducho (VIDEO)
Určite ste už počuli, že behanie je výborné na chudnutie. Je to pravda, pretože beh je druhom kardio cvičenia, ktoré efektívne spaľuje tuky a tým zoštíhľuje postavu. Aj napriek týmto preukázaným výsledkom však nie je všetko zlato, čo sa blyští. Beh je pre mnohých doslova otravou a pri nesprávnom prevádzaní môže dokonca telu uškodiť. Čo teda robiť?

Ak behu neholdujete, netreba sa doň zbytočne nútiť. Je samozrejmé, že ak vás cvičenie baví, ide sa doň ľahšie a tým pádom aj skôr prídu výsledky. S radosťou si odcvičíte niekoľkokrát do týždňa a je to celkom iný pocit, akoby ste s nechuťou behali okolo domu. Beh teda nateraz odložíme a pozrieme sa na iné formy kardia.

Prečo je kardio skvelé?
Kardio cvičenie sa nazýva aj aeróbnym. Ide o aktivity v strednej až nižšej záťaži, ktoré - ako sme už povedali - majú vysokú schopnosť spaľovať tuky a tým vylepšovať fyzičku človeka. Okrem toho tiež priaznivo vplývajú na srdcovo-cievny a dýchací systém, tiež vylepšujú psychiku. Majú vysokú schopnosť porážať stres a zlepšovať náladu, čo je dôvodom, prečo sú pravidelne cvičiaci ľudia so sebou spokojnejší a sú šťastnejší. Napriek tomu, že kardio vyžaduje našu energiu (keďže by sa malo vykonávať aspoň hodinku v istom stupni záťaže), dodáva telu energiu. Nielen po jednom cvičení, ale hlavne v dlhodobom horizonte.

Chôdza či beh: Vyberte si dnes to ťažšie

Aké kardio skúsiť?
Snáď najznámejším kardiom je beh, ktorý však nie je pre každého. Napriek tomu, že je to nenáročný šport, mnohým nesedí a radšej hľadajú čosi iné. Možností je dostatok - bicyklovanie, spinning, stepper, aerobik, tenis alebo rýchlochôdza, takisto je tu plávanie. Ak napriek týmto možnostiam radšej cvičíte v pohodlí domova, aj tu sa nájde riešenie. Skombinujte správne druhy pohybov a kardio tréning môžete vykonávať aj pred televízorom.

Zostava na doma
Kardio cvičenie je typické tým, že vám zvýši srdcovú frekvenciu, no opatrne, aby ste to neprehnali. Držte sa v strednej intenzite, v ktorej vydržíte cvičiť potrebný čas. Na začiatok si dajte 20 minút, teda dobu, po ktorej sa začínajú spaľovať tuky, so zvyšujúcou sa kondíciou na dĺžke tréningu pridávajte.

Ideálne sú cviky ako šliapanie, poskakovanie, kombinovanie výkopov, pohybov rúk alebo otáčania tela. Musíte sa hýbať a nielen makať svalmi, zapojte celé telo a dobre pri tom dýchajte. Pod článkom nájdete skvelé video, ktoré vám ukáže, ako si doma zacvičiť kardio tréning bez hocijakých pomôcok, iba s vlastnou váhou tela. Stačí vám kúsok priestoru, vaše odhodlanie a samozrejme, kvalitné dýchanie. Prečítajte si, prečo je dýchanie pri cvičení také dôležité.

Pozrite si skvelé VIDEO: Tanec pri tyči ovládajú aj muži. Toto vystúpenie vám zastaví dych.

Autor: Marge


Focus Media

Video

Diskusia

Čítaj viac