Posilňujte brucho len tak mimochodom: Ako docieliť, aby bolo dokonalé?

Posilňujte brucho len tak mimochodom: Ako docieliť, aby bolo dokonalé?
Vieme, že nie vždy je čas zájsť do fitka alebo si rozložiť karimatku doma a dať sa do posilňovania. Práve preto vám ponúkame alternatívu absolvovať si tréning brucha počas bežných činností dňa. Hocikedy, hocikde.

Viete o nich? TOTO sú najväčší nepriatelia zdravého tréningu!

Doplnok alebo hlavný tréning
V dnešnej dobe treba s časom zaobchádzať veľmi ekonomicky. „Naučte sa nenápadný tréning brucha zahrnúť kedykoľvek vám to situácia dovolí. Ide o veľmi jednoduchý pohyb, takmer neviditeľné zaktivovanie svalstva. O to viac však svoje brušné svalstvo musíte precítiť," vysvetľuje inštruktorka posilňovacích druhov cvičenia, Monika Pálová. Dajte tomu šancu, osvojte si jednoduché prevedenie, a časom sa takéto posilňovanie pre vás stane hračkou. Prevádzajte ho často a pokojne zájdite i do fitka a cvičte klasické brušáky, jedno nevylučuje druhé.

Že už nestíhate schudnúť do plaviek? TOTO sú super cviky na dolné brucho!

V sede
Či už sedíte za počítačom alebo za volantom, aj počas tejto zdanlivej nečinnosti svojho tela môžete niečo urobiť pre svoje brucho. Prevedenie: Posaďte sa vzpriamene a s výdychom jemne zaťahujte spodné rebrá smerom k bedrám. Zastavte sa tesne predtým, ako by ste museli spodnú časť chrbta zaguľatiť. Na pár dychov udržte túto kontrakciu, a potom pomaly s nádychom uvoľnite. Pokračujte ďalej, koľko vám váš čas a vôľa dovolí.


V stoji
V rade na obed či pri pokladni v supermarkete, tiež môžete využiť dlhé minúty čakania.Prevedenie: Postavte sa vzpriamene s chodidlami pod úrovňou bedier a rovnobežne k sebe. Začínajte s panvou v neutrálnom postavení. S výdychom pomaly vyťahujte lonovú kosť smerom k pupku a zatiahnutie svalstva podržte na niekoľko sekúnd. S nádychom uvoľnite a opakujte, pokiaľ čakáte v rade.

TOTO je poctivý domáci návod, ako docieliť pekný chrbát bez fitka!

Počas chôdze
Skombinovať chôdzu a posilňovanie brucha zvládnete, žiaden strach. V tomto prípade pôjde o jemné rotácie, keď budeme účinne zapájať šikmé brušné svalstvo.Prevedenie: Počas chôdze v maximálnom vzpriamení budete striedavo rotovať hrudník. Konkrétne, keď vykročíte pravou nohou, súčasne potiahnete spodné rebrá na ľavej strane k pravému bedru a opačne. Najlepšie, keď zatiahnutie svalstva vykonáte vždy s výdychom a jeho uvoľnenie s nádychom. Keby ste si náhodou pripadali nekoordinované v pohybe, vynechajte kombináciu opačnej nohy a rebier, jednoducho kráčajte a rotujte. Na pohyb si časom zvyknete a neskôr ľahko skombinujete. Vyhnite sa prílišnému vytáčaniu, ako i hrbeniu chrbta. Pamätajte, že pohyb je nenápadný a precítený.

Všetky vyššie opísané cviky môžete prevádzať taktiež vo variante rýchlych, malých kontrakcií svalstva. Čiže budete v tempe s dychom vykonávať opísaný pohyb. Pre zvýšenie efektivity tajného posilňovania môžete druh prevedenia tiež kombinovať.

Autor: Lexy
Zdroj foto: Shutterstock


Spravte si TENTO test a zistite, aká vysoká je vaša inteligencia!
Otestuj sa
Focus Media

Video

Diskusia

Čítaj viac