Už ste o nich počuli? Spojenie dvoch cvikov urobí s vaším telom zázraky!

Už ste o nich počuli? Spojenie dvoch cvikov urobí s vaším telom zázraky!
Skúšali ste už niekedy spojiť posilňovanie jadra tela s rovnovážnym pohybom? Ak nie, je najvyšší čas. Ide totiž o originálne a veľmi účinné cviky, v ktorých sa tieto dva faktory krásne dopĺňajú a tvoria jeden dokonalý celok.

Neobľubujete strečing? TOTO cvičenie by ste však nemali vynechávať

Pevní a stabilní
Áno, presne takíto časom budete. „Zapojenie hlbokého stabilizačného systému pri prevádzaní cviku, ktorý vyžaduje udržanie rovnováhy, je nevyhnutné. V opačnom prípade budete pohyb vykonávať cez nezdravé zaťaženie driekovej časti chrbta, a to sa vám môže vypomstiť bolesťami krížov," vysvetľuje Monika Pálová, inštruktorka CORE cvičení. „Jedno bez druhého nejde. Ak nebudete mať pevné jadro, neudržíte rovnováhu. Takéto cviky by preto mali byť nevyhnutnou súčasťou vášho tréningového plánu. Vďaka nim budete nielen stabilnejší, ale i odolnejší a koordinovanejší, " pokračuje.

Zabudnite na iné cviky! 10 dokonalých pohybov pre sexy zadoček

 

Modlitba - lastovička
Jedná sa o cvik v stoji, konkrétne o dve balančné pozície. Zapojenie jadra tela je nevyhnutné po celý čas, najmä však pri prechode z jednej pozície do druhej.
Prevedenie: Postavte sa do vzpriameného stoja, dlane spojte pred hrudníkom a ľavé koleno zdvihnite pred seba. Pomaly ťahajte pätu zdvihnutej nohy dozadu do úplného vystretia nohy a súčasne ruky roztvárajte do strán až do pozície lastovičky. Po celý čas držte pevné svoje jadro, čiže ťahajte spodné rebrá k bedrám a lonovú kosť vyťahujte k pupku. Následne vráťte naspäť a takto pokračujte 6 až 10-krát za sebou. Potom nohy vymeňte a preveďte na druhú stranu.

ÁNO:
• V modlitbe smerujú obe ramená a bedrá vpred
• V lastovičke sú obe ramená a bedrá rovnobežne so zemou
• Napriamený chrbát

NIE:
• Zdvíhanie stojného chodidla od podložky
• Prepínanie stojného kolena
• Prehýbanie v drieku

Milujú pohyb! TIETO znamenia presvedčíte na akýkoľvek šport

 

Pavúčia doska
Ako názov napovedá, ide o starú-známu dosku, tentokrát však v nadstavbovej verzii. Môžete ju prevádzať v ľahšom variante s kolenom na zemi a po čase prejsť k náročnejšiemu variantu zo špičky.
Prevedenie: Položte sa na dlane a kolená/špičky. Zatnite brucho pevne k chrbtici a potiahnite súčasne pravú nohu a ľavú ruku do strany. Vydržte pár sekúnd a vráťte naspäť. Následne preveďte na druhú stranu, teda ľavú nohu a pravú ruku. Špička príslušnej nohy a končeky prstov natiahnutej ruky môžu byť buď v kontakte so zemou alebo vo vzduchu, to už je ale najvyšší level pozície.

Je to celkom jednoduché! Pevné stehná a len pár minút námahy


ÁNO:
• Ramená a bedrá sú rovnobežne so zemou
• Pevné brucho po celý čas podopiera spodnú časť chrbta
• Trup je stabilný

NIE:
• Prehýbanie v drieku
• Vytáčanie trupu
• Prevádzanie náročnejšieho variantu, ak nezvládate predchádzajúci jednoduchší

Autor: Lexy
Zdroj foto: Shutterstock


Super TEST! Viete, čím budete v ďalšom živote?
Otestuj sa
Focus Media

Video

Diskusia

Čítaj viac