Vedci odhalili desivú skutočnosť: Tuk na bruchu je nebezpečný...

Vedci odhalili desivú skutočnosť: Tuk na bruchu je nebezpečný...
Povrávalo sa to už dávno, teraz to však vedci potvrdili i výskumom. Tukové faldy na bruchu sú obzvlášť nebezpečné pre ženy, pretože práve u nich zvyšujú riziko srdcového infarktu. Takže, milé žienky, široký pás už nie je len vecou estetiky. Ide o vaše zdravie!

Obezita nie je podmienkou
Štúdia uverejnená v Journal of the American Heart Association odhalila, že postava v tvare jablka je oveľa rizikovejšia pre nežné pohlavie. Predzvesť srdcovej príhody predstavuje u mužov 6%, zato u žien až hodnotou 18 %. Čo je horšie, že tieto ženy vôbec nemusia byť typickými predstaviteľkami obezity. Riskantný totiž nie je tuk pod kožou, teda ten viditeľný. Oveľa väčším strašiakom je tuk viscelárny, nachádzajúci sa hlbšie v brušnej oblasti a obopínajúci orgány, ako sú pankreas, pečeň alebo aj srdce. „Ten totiž ukrýva hormóny, a tiež ostatné chemikálie, súvisiace s problémami kardiovaskulárneho systému, ako sú vysoký krvný tlak, srdcová porážka, mŕtvica," objasňuje Kari Pilolla, výživový asistent na California Polytechnic State University.

Chcete schudnúť? Stiahnite si TIETO bomba fitness app-ky


Našťastie, existuje zopár tipov, ktoré vás môžu efektívne uchrániť pred rizikom ukladania viscelárneho tuku, a teda aj pred kardiovaskulárnymi potiažami. Nasledujte ich a vyhnete sa zbytočným problémom:

1. Zvýšte príjem vlákniny
Štúdia vykonaná vo Wake Forest Baptist Medical Center preukázala, že ľudia, ktorí konzumujú viac rozpustnej vlákniny, majú menej viscelárneho tuku. Kvalitné zdroje vlákniny sú obsiahnuté v jablkách, hrášku, fazule, otrubách, ovsených pokrmoch, jačmenných krúpach, orieškoch i semiačkach.

Viete, koľko kalórií prijať, aby ste schudli? Odpoveď je jednoduchá!

2. Zvyšujte svoju pulzovú frekvenciu
Pilolla odporúča, ako najúčinnejší spôsob prevencie pred ukladaním viscelárneho tuku, 150 minút cvičenia týždenne. A určitá časť z tohto cvičenia by určite mala byť vo vysokej intenzite záťaže. Skúste tento jednoduchý spôsob vysoko intenzívneho intervalového tréningu - po dobu 3 minút prevádzajte čo najrýchlejšiu chôdzu a následne sa 3 minúty prechádzajte v ležérnom tempe. Takto opakujte 4-krát za sebou.

3. Majte dostatok spánku
Výskumy preukázali, že ľudia, ktorí trpeli deficitom spánku, neboli schopní správne reagovať na inzulín, čo v konečnom dôsledku viedlo k príbytku na váhe. Štúdia American Thoracic Society preukázala, že mladí ľudia, ktorí spali menej ako 5 hodín vo väčšej miere inklinovali k ukladaniu tuku, ako tí, ktorí mali spánku dostatok, čiže minimálne 6 až 7 hodín.

Žiadna diéta, ani fitko: 10x ako schudnúť a nesnažiť sa

4. Odbúrajte napätie
Spúšťače stresu majú za následok uvoľňovanie hormónu kortizol, ktorý spôsobuje zvýšené ukladanie tuku na tele, a to najmä v oblasti brucha. Skúste na pravidelnej báze zaviesť do svojho programu relaxačné techniky v podobe meditácie či jogy a vyhnete sa nezdravému ukladaniu tuku.

Autor: Lexy
Zdroj foto: Shutterstock


Spravte si TENTO test a zistite, aká vysoká je vaša inteligencia!
Otestuj sa
Focus Media

Video

Diskusia

Čítaj viac