Viete o nich? TOTO sú najväčší nepriatelia zdravého tréningu!

Viete o nich? TOTO sú najväčší nepriatelia zdravého tréningu!
Nie vždy nás od uspokojivého športového výsledku delí iba naša lenivosť. Niekedy sú to zdanlivo nepodstatné detaily, také tie dôležité maličkosti, ktoré dokážu urobiť veľké rozdiely. Poďme si preto váš tréning rozobrať z inej stránky...

Že už nestíhate schudnúť do plaviek? TOTO sú super cviky na dolné brucho!

Absencia pevného jadra
Je skutočne jedno, aký šport práve prevádzate. Pretože rozhoduje práve fakt, či je váš stred tela pevný a pod kontrolou, a či je váš pohyb koordinovaný, efektívny, zdravý. Beh, aerobik, posilňovanie, tenis, korčuľovanie, jogovanie, čokoľvek je vašou preferenciou, na pevnom jadre záleží. Jednak by ste ho mali pravidelne posilňovať, aby ste telu dali zdravý základ a na druhej stránke ho musíte udržať aktívnym aj počas prevádzania vášho športu. Vtedy je možné predpokladať, že váš pohyb bude koordinovanejší a telo bude zaťažené zdravo. Posilnený core je ako lepidlo, ktoré drží pokope vaše telo v hĺbke.

Cvik, ktorý by ste mali robiť denne v sedavom zamestnaní

Zlé postavenie tela
Pohyb v stoji či v sede, váš trup by mal byť vždy napriamený. Myslite na dlhú chrbticu, uvoľnené ramená, otvorený hrudník, lopatky smerujúce k sedacím kostiam, jemne zasunutú bradu, zľahka zatiahnuté spodné rebrá a vytiahnutú lonovú kosť. Vtedy zaistíte, že vaša chrbtica bude mať svoju zdravú, prirodzenú líniu. Ak si raz týchto pár dôležitých detailov osvojíte, pohyb bude pre vás i menej vyčerpávajúci, lebo bude správne usmerňovaný.

Nesprávny došľap chodidla
Zdrojom mnohých problémov s pohybovým aparátom je práve zlé pokladanie chodidla. Stačí malá odchýlka a trpieť môže hoci aj celá chrbtica. Všetko so všetkým súvisí. Preto sa vždy sústreďte na smerovanie špičiek vpred, štvorbodové ukotvenie v chodidlách (jeden bod pod palcovým kĺbom, druhý bod pod malíčkovým kĺbom, tretí bod na vonkajšej hrane päty, štvrtý bod na vnútornej hrane päty). Veľa pohybových hendikepov vychádza z padania váhy tela do vnútornej či vonkajšej hrany chodidla. Nezabúdajte tiež používať kolená. Máme ich na to, aby sme ich ohýbali, preto ich treba v správnej miere krčiť.


Slávna herečka pred 8 mesiacmi porodila a... Pozerajte na to telo!

Nedostatočná koncentrácia
Ak si myslíte, že stačí bezducho cvičiť, mýlite sa. Každý pohyb treba vnímať, prevádzať vedome a precítiť, aby bol pre vaše telo bezpečný aj efektívny. Pokiaľ vám po hlave behajú myšlienky kade-tade, vlastne vôbec neviete, čo robíte, a ako to robíte. Tým pádom to nemá zmysel. Hlava musí byť prítomná, lebo v nej to celé začína aj končí. Vtedy viete, koľko ešte vládzete, kedy treba stopnúť, čo vlastne máte cítiť. Každý pohyb by mal byť pre vás meditáciou v pohybe, kedy je myseľ plne prítomná tu a teraz.

Príliš veľa za príliš málo
Veľa ľudí uznáva nárazovú formu cvičenia. Je tu aj taká skupinka, ktorá si myslí, že ak budú cvičiť raz a výdatne, dosiahnu veľké výsledky. Omyl, ide o dlhodobú prácu a na svojom tele je potrebné pracovať postupne. Nič neurýchlite, ak budete telo tlačiť do priveľkých výkonov. Iba ho vyčerpáte a svaly nebudú schopné reagovať na záťaž. Vy budete rozčarovaní z neefektívnosti cvičenia a pravdepodobne s tým seknete alebo ešte v cvičení pridáte a ste v začarovanom kruhu. Cvičte preto s rozumom a rozvahou. Radšej častejšie a menej.

Autor: Lexy
Zdroj foto: Shutterstock, Pixabay


Super TEST! Viete, čím budete v ďalšom živote?
Otestuj sa
Focus Media

Video

Diskusia

Čítaj viac