Vždy ste chceli byť ranné vtáča a všetko stihnúť ešte pred obedom? Robte TOTO!

Vždy ste chceli byť ranné vtáča a všetko stihnúť ešte pred obedom? Robte TOTO!
Vedeli ste, že 50 % vášho vnútorného budíčka je určených genetikou a vekom (každú dekádu sa zobúdzame o 30 minút skôr) a druhých 50 % je vecou zvyku? Renomovaní neurológovia preto tvrdia, že tú druhú polovicu môžeme úspešne trénovať. Ako? Napríklad aj nasledujúcimi radami, ktoré vedú k úspešnému rannému vstávaniu!

Ako ušetriť a netrpieť pri tom: TAKTO si budete môcť finančne dovoliť všetko, čo chcete!

Vždy si nájdite dôvod, prečo vstať
Buďme úprimní: Nikdy by sme sa sami od seba neobjednali k zubárovi, nebyť toho, že nás bolesť zo zubného kazu už poriadne otravuje. To isté platí o vstávaní. Takmer vždy potrebujeme poriadne dobrý dôvod na to, aby sme sa ráno vyhrabali z postele. Tobôž, ak to má byť ešte pred siedmou. Preto si ešte večer nájdite dôvod na skoré vstávanie, na ktorý sa môžete tešiť, a ktorý vás ráno vyženie spod periny. Vždy si nájdite nejakú činnosť alebo zážitok, ktorý vás pozitívne naladí a dá vám dôvod tešiť sa na nové ráno. Môže to byť akákoľvek maličkosť - ranná káva, zopár dĺžok v bazéne, cvičenie pri otvorenom okne či prečítanie si novín.

Ovládate ich? TIETO veci by ste sa mali naučiť do 30tky a nečakať na zázrak

Budík položte na opačnú stranu spálne
Robíte chybu, ak po zazvonení budík vypnete a sladko spíte ďalej. Umiestnite ho radšej na opačnú stranu spálne, aby ste boli nútení vstať a ísť ho vypnúť. A keďže nikto z nás nemá rád poplašný zvuk hlučného budíka, vyberte si príjemnú melódiu. Súčasné budíky dokážu po zapnutí neustále pridávať na zvuku, kým ho nevypnete, takže nakoniec nebudete mať inú možnosť.

Neprežeňte to hneď v prvý deň
Ak potrebujete zmenu, lebo ste si napríklad našli prácu, do ktorej potrebujete skôr vstávať, napredujte postupne. Ak vám doteraz stačilo vstávať napríklad o 7:30, ale od nového mesiaca budete musieť vstávať o 6:00, posúvajte hranicu vždy o 15 minút denne, až kým sa nedostanete k cieľovej hodine. Experti sa zhodujú na tom, že tento spôsob ústi k lepším a dlhodobejším výsledkom ako jeden obrovský skok v čase vstávania.

Žalúzie odhrňte hneď, ako vstanete
Vpustite svetlo do miestnosti hneď, ako vstanete. Pri resetovaní vnútorného budíčka je svetlo najdôležitejším faktorom. Tak, ako je pred zaspávaním dôležité vypnúť obrazovky, stlmiť svetlá a spať pri úplnej tme, aby telo produkovalo melatonín, tak je ráno dôležité zobúdzať sa na jasný svit, aby sa produkcia melatonínu zastavila.

Trpíte nespavosťou? TU je 10 rád pre dokonalý spánok! 

Zmeňte svoju rannú rutinu
Viete, prečo máte každé ráno pocit, že nič nestíhate a vstávanie vás ubíja? Paradoxne to nie je kvôli skorému vstávaniu, ale kvôli tomu, že ráno „zabíjate" čas neefektívnymi činnosťami. Odborníci zistili, že v priemere ráno viac ako 12 minút strácame tým, že sa nevieme rozhodnúť, čo si oblečieme a niekoľkokrát si oblečenie vymieňame. Preto si oblečenie pripravte už večer a získaný čas môžete využiť na činnosť, ktorá vám prinesie radosť a odbúra ranný stres.

Zacvičte si
Krátke ranné cvičenie vám naozaj pomôže rýchlejšie sa dostať do formy a zbaví vás ranného mátoženia a automatického odšoférovania do práce ešte v polospánku. Okrem iného pomáha znižovať krvný tlak, redukuje stres a zabezpečí väčší prísun kyslíka do organizmu.

Prečo sa neponáhľať do vzťahu? Vieme presne, čo hrozí jednotlivým znameniam!

Nevyspávajte cez víkendy
Zamysleli ste sa už, prečo sa vám vstáva najťažšie práve v pondelok? Pretože cez víkend máme tendenciu si dlhšie postať a „dohnať" čas, o ktorý sme prišli skorým vstávaním. Lenže náš vnútorný budíček miluje rutinu! Ak už raz máte zabehnutú rannú rutinu, nič by ste na tom nemali meniť. Dôležité je, aby ste režim dodržiavali aj cez víkendy alebo počas dovolenky. Akonáhle ranné vstávanie prerušíte, telo sa „prepne" na starý režim. Odborníci preto radia, aby sme sa vyvarovali veľkým rozdielom v stavaní počas týždňa a víkendu, lebo tým riskujeme resetovanie nášho vnútorného budíčka.

Autor: Radomír
Zdroj foto: Shutterstock


Spravte si TENTO test a zistite, aká vysoká je vaša inteligencia!
Otestuj sa
Focus Media

Video

Diskusia

Čítaj viac