Zabudnite na 10 000 krokov denne: Poznáme cvičenie, vďaka ktorému budete žiť dlhšie

Zabudnite na 10 000 krokov denne: Poznáme cvičenie, vďaka ktorému budete žiť dlhšie
Pre zdravie, pre pekné nohy, atraktívne krivky aj kondičku. Cvičiť sa dá pre mnoho dôvodov a jedným z nich môže byť aj omladnutie. Vďaka niektorým druhom cvičenia môžete skutočne posúvať biologické hodinky smerom vzad. Poznáte ich?

Byť mladší sa oplatí
Ulrik Wisløff je fyziológ na Nórskej univerzite a všimol si zaujímavý fenomén. Aj tridsiatnik, ktorý necvičil bol na tom zdravotne aj kondične, horšie ako iní, omnoho starší ľudia, ktorí pravidelne kultivovali telo. Začal sa tomuto fenoménu venovať a v roku 2014 prišiel s objavom fitness veku. Ten je založený na kardiorespiračnej kondícii, teda na tom, ako telo dokáže prijímať, spotrebovať a využívať kyslík. Od toho záleží aj samotná výkonnosť a vek.

Rýchla cesta k sexy brušku: Stačí vám iba jeden ľahký cvik

Príklad? Aj šesťdesiatročný človek dokáže na kopec vyjsť s menšou námahou, zadýchaním a stresom, ako napríklad tridsaťročné dievča, ktoré život trávi pri televízii. Kto je teda z hľadiska tela mladší? Všetko záleží na tom, ako vaše telo dokáže rozdistribuovať a využiť kyslík, a to dokážete vylepšiť práve istým druhom tréningov.

Intervalový tréning
Ulrik Wisløff je presvedčený, že srdce je centom toho, ako dokáže telo pracovať s kyslíkom. Preto radí venovať sa kardiu s vysokou intenzitou niekoľkokrát do týždňa. Dôležitým aspektom je aj schopnosť nasať dostatok kyslíka. A to znamená, tréning s hlbokým dýchaním. Vďaka tomu si dokážete doslova zväčšiť pľúca a prijmete viac vzduchu, ktorý bude pre telo užitočnejší.

Posuňte kľuky na iný level: Netradičný cvik, o ktorom ste ešte nepočuli

HIIT
Je pokladom na zlepšenie fyzického veku. Pretože srdce aj pľúca nenamáhate tak, aby sa preťažili, ale máte možnosť siahnuť si na maximálnu tepovú frekvenciu a pomaly, pravidelne ju o niečo zlepšovať. Nebude to hneď, nebudete to ľahké, ale kto povedal, že mladnutie je zábava? Starnúť vie každý, ale ak chcete posúvať hranice svojho veku, je potrebné dosiahnuť maximálnu tepovú frekvenciu. Začínajte pomaly, v neskoršej fáze by ste sa mali dostať až na štyri minúty vo vysokej intenzite a následne dať oddych.

Jesť zdravo a lacno: Vegánska influencerka dokazuje, že sa to dá

Netrénujte na maratón
Kardio je skvelé, ak je efektívne. Ulrik Wisløff však zistil, že maratónski bežci nedosahovali také výborné výsledky kondície ako napríklad šprintéri. Preto bežcom na dlhé trate dokázal zlepšiť ich výsledky, ak zaradil do tréningu pravidelné behy HIIT. Tak isto nevidí dôvod na to, aby ľudia robili povestných 10 000 krokov denne. Ako tvrdí, možno budete mať následne o niečo silnejšie nohy, ale čo sa týka veku, budete potrebovať trochu potrénovať viac srdce ako nohy.

Autor: Marcos
Zdroj foto: Shutterstock


Super TEST! Trpím závislosťou na mobilnom telefóne?
Otestuj sa
Focus Media

Video

Diskusia

Čítaj viac