Prvá rada, keď sa sťažujete na nedostatok pohybu? Je ňou chôdza po vlastných, teda žiadne vyvážanie sa autom, mestskou dopravou či výťahom. Skracovanie si cesty znamená aj skracovanie vlastného zdravia a zväčša i nárast na váhe. Ak teda chcete urobiť pre seba to najlepšie, šliapte. A to aj doma!

5 dôvodov, prečo je stepper skvelý

Z kráčania pešo a výstupu po schodoch - čo sú dve prirodzené a prospešné aktivity pre organizmus - sa stal jeden z najpopulárnejších fitness pohybov vôbec. Pre moderné výdobytky nie je problémom simulovať prácu nôh, prípadne ešte pridávať na záťaži. Práve vďaka tomu sa kráčaniu môžete venovať aj v pohodlí domova či rovno pred televíznou obrazovkou. So skladným a dostupným stepperom nachodíte kilometre aj bez toho, aby ste vytiahli nos z domu a vaša postava to na sebe nechá poznať.

Čo všetko teda stepper dokáže?

1. Vytvaruje nohy
Práca s nohami znamená namáhanie ich svalov, posilňovanie, tvarovanie a samozrejme, spaľovanie tukov. Pravidelným šliapaním na stepperi pridávate nohám kilometre, ktoré zužitkujú v svoj prospech a po pár týždňoch budete vidieť rozdiel, ktorý poteší.

2. Zaúčinkuje na zadok
Keď pracujú nohy, pracuje aj zadok. V jeho prípade teda takisto platí, že rysovanie svalov spaľuje tuky a krivky sa formujú. Zásadou, ktorú neradno obchádzať, je však vzpriamený postoj, ktorý zapája i zadné svaly tela. Predklon vpred znamená oslabovanie ich namáhania Pozor preto na lákadlá v podobe opierania sa o prípadné držiaky. Majú vám pomáhať s rovnováhou, nie s držaním väčšej časti hmotnosti tela.

5 dôvodov, prečo je stepper skvelý
3. Pomôže držaniu tela
Stepper narába so vzpriameným telom, takže si ním môžete pomôcť pri skvalitnení jeho držania. Opäť však prízvukujeme - žiadne prehnané opieranie sa, ohýbanie chrbtice či dokonca hlava podopretá na držiakoch. Týmto spôsobom telo zbytočne zaťažujete.

4. Zapracuje na kondícii
Aj keď kráčavý pohyb sa zdá ako celkom jednoduchý, dostatočne dlhý tréning z neho urobí zaberačku. Ak si navyše pridáte na záťaži, zo simulovaného chodenia sa stane výstup do schodov a zadýchate sa takmer okamžite. Pravidelnosť tohto cvičenia tak má čo dočinenia aj s vašou kondíciou. Čím častejšie budete cvičiť, tým rýchlejšie sa bude zlepšovať.

5. Zlepší prácu srdca
Keďže šliapanie na stepperi je kardio cvičením, rátať môžete aj s jeho pozitívnym účinkom na srdcovú činnosť. Bez vysokého zaťažovania kolien a s minimálnym rizikom úrazu posilňujete činnosť krvného obehu každým jedným krokom, a to aj na obyčajnom stepperi. Nezabudnite miestnosť, v ktorej cvičíte, vetrať a telo sa vám odmení aj zlepšeným zdravím.