Fitness Návod, ako jogovať: Jogový drep a jeho variácie (+ VIDEO)

ZDROJ:

Niektoré jogové pozície poskytujú príjemný oddych a zároveň efektívnu prácu s telom. Samozrejme, ono sa to môže diať iba v pozíciách, v ktorých sa cítime pohodlne. Jednou takou môže byť i jogový drep, ktorý telu prináša množstvo pozitív.

Návod, ako jogovať: Jogový drep a jeho variácie (+ VIDEO)


Návod, ako jogovať: Akou jogou začať? TOTO je tá najjednoduchšia a najvhodnejšia! (+ VIDEO)

Návod, ako jogovať: Jogový drep a jeho variácie (+ VIDEO)

Indický jedálenský sed
V Indii sa v tomto hlbokom sede zvykne konzumovať potrava. Je to vynikajúca poloha na jedenie, keďže žalúdok sa veľmi rýchle naplní a nedovolí tak dotyčnému prejesť sa. Aj možno týmto je objasnená povestná indická štíhlosť. Na lekciách jogy sa táto ásana radí k symetrickým polohám v stoji. „Je to ideálna poloha na roztvorenie hrudníka a uvoľnenie bedier. Dokonca je veľmi obľúbená i v tehotenskej joge, keďže umožňuje prácu s panvovým dnom.

Poskytuje natiahnutie vnútorných i zadných stehenných svalov a aj časti sedacieho svalstva. Účinne zapája drobné svaly chodidiel, členkov. Dolné partie lýtok a tiež prsty, zápästie, ruky sa strečujú, chrbtica sa krásne napriamuje. Ak pridáme jemné rotácie, taktiež ju mobilizujeme a odstraňujeme drobné blokády. Hlboký drep treba dôkladne predýchať a jednoducho si ho užívať," vysvetľuje jednu zo svojich obľúbených ásan Monika Pálová, inštruktorka Power jogy a Vinyasa Flow jogy.

Neviete sa rozhýbať? TOTO sú celebrity, ktoré vás inšpirujú začať na sebe konečne makať!

Upavesásana
Do pozície indického drepu je najlepšie sa dostať zo širšieho stoja, respektíve z tadásany rozšírením nôh. Prevedenie a jeho variácie: V pozícii hory odstúpte oboma nohami od seba, aby boli širšie, ako vaše ramená. Špičky a kolená vytočte von a zaktivujte štvorbodové ukotvenie chodidiel. Spojte dlane do modlitby a pomaly klesajte zadkom dole. Podvihnite hrudník, zatiahnite ramená nižšie, zasuňte kostrč viac pod seba. Dlane tlačte do seba a lakte použite na to, aby jemne roztvárali kolená a tým i bedrá. V pozícii môžete zotrvať a staticky ju predýchať alebo sa môžete jemne rozhojdať zo strany na stranu, ak vám je to príjemné. Poskytne vám to výraznejšie uvoľnenie.

Návod, ako jogovať: Jogový drep a jeho variácie (+ VIDEO)

Pre väčšie roztvorenie kolien i bedier môžete ruky roztvoriť a silnejšie lakťami zatlačiť do vnútornej strany kolien. Ak sa chcete posunúť ďalej do rotácie, podvihnite jednu ruku hore a potiahnite za ňou svoj pohľad i trup. Potom vystriedajte strany. Pohyb sa deje v hornej časti tela, tá spodná zostáva stabilná. Pokiaľ sa v hlbokom variante jogového drepu necítite dobre alebo vám v tom bránia nejaké pohybové obmedzenia, môžete previesť miernejšiu modifikáciu v tzv. sumo drepe, kedy nejdete tak hlboko do kolien, ale zostávate lakťami opretí o stehná.

Perfektne jednoduché! TOTO je návod, ako sa zbavíte (po)vianočných kíl bez tvrdej diéty!

ÁNO
• Ukotvenie na celej ploche chodidiel
• Otváranie kolien aj bedier
• Napriamený trup
• Uvoľnené ramená
• Mierne zatiahnutie kostrče pod seba

NIE
• Balansovanie na vonkajšej/vnútornej hrane chodidiel, na špičkách
• Ťahanie kolien dovnútra
• Guľatenie chrbta
• Vyťahovanie ramien nahor
• Zámerné vysúvanie zadku príliš dozadu
(ak sa to deje, ako dôsledok stuhnutého svalstva i kĺbov, zvoľte radšej vyšší variant pozície)

Dali ste si predsavzatie, že začnete v roku 2020 cvičiť? Začnite TAKTO, radí skúsená odborníčka

Autor: Lexy
Zdroj foto: Shutterstock
Zdroj video: Monika Pálová

#WANDASK