Jogové pozície často pripomínajú gymnastické cviky a bežný človek môže mať pocit, že nikdy nebude schopný sa do nich dostať. Dlhodobou praxou, akú si asány v joge vyžadujú, sa k nim vaše telo ale môže dopracovať. Čo takto vyskúšať to s pozíciou opice?

joga
Zdroj: Pexels

Budujte odhodlanie, naťahujte nohy, prehĺbene dýchajte

Asána patrí medzi náročné, preto nie je vhodné sa do nej za každú cenu tlačiť. Predchádzajú tomu dlhé hodiny vnímavej práce so svojim telom, ktoré vás na pozíciu bezpečne pripravia. Medzi tzv. prípravné asány patria holub, kliešte, palica, hlboký predklon, teda všetky tie, kde naťahujete zadnú stranu stehien, hamstringy.

Vy sami musíte posúdiť, kedy je vaše telo pripravené sa posunúť k ďalšiemu stupňu. Pri prevádzaní pozície Opice/Opičieho kráľa je obzvlášť dôležité byť plne koncentrovaní a dôkladne a vnímavo ju predýchať. Vtedy vám môže priniesť želané benefity. Na duševnej úrovni pomáha budovať odhodlanie, vnútornú silu a vieru v seba samých. Na druhej strane však treba dodržiavať jednu zo zásad jogy byť k sebe láskaví.

„Najvýraznejšou fyzickou črtou pozície je extrémny strečing hamstringov, ako aj slabín. K natiahnutiu dochádza i na prednej strane nohy a v oblasti ohýbačov bedier. Pre efekt asány a tiež pre bezpečie cvičenca je veľmi dôležité naučiť sa ju prevádzať pomaly a postupne,“ radí inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy, Monika Pálová. Pozitívnym zdravotným efektom je stimulácia orgánov v oblasti brucha.