Zvieratá sú v názvoch jogových pozícií veľmi obľúbené. Niet divu, ich postavenie tela je výbornou inšpiráciou na napodobňovanie. Bocian naše telo napriami a ponaťahuje.

7. Joga
Zdroj: Shutterstock

Pracujte na rovnováhe, sile stredu, flexibilite

Ásana bociana alebo často nazývaná kačica nadol pripomína známu krasokorčuliarsku pózu, v ktorej dotyčný korčuľujúc čupí na jednej nohe a druhú si vystretú drží pred sebou. Už udržanie pozície na suchu je pomerne náročné, nie však nemožné. Dlhodobou praxou viete svoje telo na pozíciu pomaličky pripraviť až sa do nej krok po krôčiku dostanete.

„Bocian nás učí rovnováhe a skutočnosti, že bez výdatného zapojenia jadra tela to nejde. Aktivuje hlboký stabilizačný systém aj celú plochu chrbta. Posilňuje vonkajšiu i prednú stranu stehna, kolená aj členky. Uchytenú nohu na zadnej strane efektívne strečuje a zároveň zlepšuje koordináciu tela,“ vymenováva hlavné fyzické benefity ásany Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Vyvíja jemný tlak na dutinu brušnú, čo má pozitívne účinky v podobe premasírovania orgánov a lepšieho trávenia. Po duchovnej stránke vás učí plnej koncentrácii a postupnému zvládaniu náročnejších úloh za udržania stability a pokoja v živote. Povzbudzuje tiež k odvahe skúsiť veci, ktoré sa zdajú byť príliš náročné a vyvolávajú v nás rešpekt.