Jogové pozície môžu pôsobiť aj zábavne. Vyskúšajte ásanu balansujúceho medveďa a budete mať nielen úsmev na tvári, ale tiež pevné a flexibilné telo.

Ľahnite si na brucho, vystrite nohy. Dlane položte pod úroveň pliec a zdvihnite trup nahor. V pozícii zostaňte 10 sekúnd a potom sa uvoľnite.
Zdroj: Shutterstock

Pocity blaženosti, zvyšovanie flexibility, budovanie sily

Pozícia balansujúceho medveďa alebo roztvoreného sedu nahor sa radí medzi pokročilé ásany v sede. Stimuluje brušné orgány a stará sa tak o lepšie trávenie. Zároveň aktivuje sakrálnu čakru, čo povzbudzuje kreatívnu energiu praktikujúceho a vyvoláva pocity radosti, blaženosti, potešenia. Zlepší rovnováhu a schopnosť koncentrácie.

Jej benefity výrazne spozorujete aj na fyzickej úrovni. „Pozícia balansujúceho medveďa krásne roztvára boky a naťahuje zadnú stranu nôh. Celkovo zvyšuje flexibilitu tela. Bez spevneného stredu a chrbta ju však len veľmi ťažko prevediete, pracuje teda aj na posilnení svalstva core a zadnej strany trupu. Chrbtica bude viditeľne napriamenejšia,“ opisuje telesné pozitíva Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Nebuďte prekvapení nečakaným návalom energie, v pozícii ju v sebe rozprúdite.